Driven Inkassohandläggare till expansiva Modhi Collect

Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2022-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven Inkassohandläggare till expansiva Modhi Collect" (publicerad 2022-05-25) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Modhi ingår i Norska SpareBank1 gruppen och arbetar kontinuerligt med att följa upp värderingar om ansvar, nyfikenhet och trovärdighet.

Modhi sitter i ljusa och fräscha lokaler i Hammarby Sjöstad, bara 10 minuters promenad från Gullmarsplan. Du erbjuds en öppen och ambitiös kultur där det finns möjlighet att växa och utvecklas inom organisationen.

Tjänsten som Inkassohandläggare är inledningsvis ett konsultuppdrag med anställning hos SJR i sex månader och därefter är tanken anställning direkt hos Modhi.

Rollen som Inkassohandläggare

Du välkomnas in i ett sammansvetsat team om 10 personer som tillsammans ansvarar för bolagets fodringar. I rollen som inkassohandläggare sköter du hela inkassoprocessen från inkassokrav till ansökningar till Kronofogden. Huvudfokus för rollen är att på ett proffesionellt och ansvarsfullt sätt förhandla fram den bästa lösningen för samtliga parter.

I rollen ingår bland annat:

• Besvara inkommande förfrågningar, via brev, e-post, chatt och telefon
• Utgående telefoni mot gäldenärer och externa intressenter
• Bidra till bra lösningar vid indrivning av utestående fordringar
• Uppföljning och hantering av portföljer
• Utveckla arbetsprocesser

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en eftergymnasiel utbildning, gärna inom ekonomi och dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter alternativt närliggande arbete inom finans eller ekonomi. Har du tidigare erfarenhet inom inkasso så är det meriterande.

För att lyckas i rollen som inkassohandläggare trivs du i kontakten med andra människor och uttrycker dig proffessionellt och trovärdigt i tal och skrift. Du är lyhörd för olika människors ekonomiska situation, samtidigt som du har lätt för att hitta lösningar.

Modhi är i en stark positiv tillväxtfas och vi söker därför dig som trivs i en föränderlig miljö och som är nyfiken och prestigelös. Du drivs av att nå bolagets gemensamma mål och bidrar även med energi till ditt team. Tjänsten kräver att du är flytande, i tal och i skrift, i både svenska och engelska.

Publiceringsdatum
2022-04-06

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-08.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om Modhi
SpareBank1 är Norges näst största finansaktör och utgörs av en allians mellan regionala och lokala sparbanker och erbjuder ett komplett utbud av finansiella produkter och tjänster till individer och företag på hela den norska marknaden. Sparebank1 alliansen har ett samägt produktbolag, Sparebank1 Gruppen, som levererar attraktiva produkter och tjänster med fokus på goda kundupplevelser till SpareBank 1 alliansen och dess kunder.

Det finns 7 500 anställda i SpareBank1 alliansen, varav ca. 1 400 i SpareBank 1 Gruppen med dotterbolag. Modhi ingår SpareBank 1 Gruppen. Modhi har ca 200 anställda och är en betydande aktör på den norska marknaden för köp och förvaltning av kreditportföljer. Modhi har en nordisk tillväxtstrategi och förväntar sig stark tillväxt under kommande år. Som ett led i den nordiska tillväxtstrategin har Modhi förutom etableringen i Sverige, även nyligen etablerat sig i Finland.

Läs mer om oss på: (http://www.modhi.se/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
6513362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):