Driven HR Business Partner till Maersk Line!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven HR Business Partner till Maersk Line!" (publicerad 2016-05-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du bred erfarenhet inom HR och söker nya utmaningar? Vill du fortsätta utvecklas inom området och ta nästa steg i din karriär? Vi på Adecco Office & HR ger dig möjligheten att arbeta som HR Business Partner på Maersk Line Scandinavia.

Hur ser din arbetsdag ut?
Maersk Line är världens ledande containerrederi, känt för sina pålitliga, flexibla och miljöeffektiva transporter med kunden i fokus. Maersk Line Scandinavia har kontor i Göteborg, Århus och Oslo och där arbetar säljare, kundtjänst, operatörer och logistiker tillsammans för att möta behovet hos alla 59000 kunder världen över. Maersk är en global koncern med verksamhet i 130 länder och med drygt 89000 anställda. Koncernen är verksam inom flera olika områden, främst inom transport och energi. Koncernen har sitt huvudkontor i Köpenhamn och en årlig omsättning på 48 miljarder dollar.

I rollen som HR Business Partner för Maersk Line Scandinavia ansvarar tillsammans med övriga i HR teamet för att driva och utveckla verksamhetens HR- processer. Du är ett konsultativt och coachande stöd åt verksamhetens 30 chefer och arbetar brett inom samtliga HR processer, exempelvis rekrytering, arbetsrätt, performance management samt generell HR-administration. Vidare kommer du att vara involverad i ett stort, globalt outsourcingprojekt som kräver din expertis. Rollen som HR Business Partner kräver stor flexibilitet då du måste finnas tillgänglig för alla uppkommande frågor och situationer inom HR.

Du kommer att erbjudas en anställning inom Adeccos konsultverksamhet och arbeta på plats hos Maersk Line i Göteborg. I arbetet ingår resor till kontoren i Århus och Oslo cirka 2-3 dagar/mån. Uppdraget är ett föräldravikariat med start i juni fram till mars 2017, med möjlighet till förlängning.

Vem trivs här?
Du som har en högskoleutbildning inom personal, ekonomi eller motsvarande samt 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift samt är van vid att använda datorn som ditt främsta arbetsredskap. Har du erfarenhet av skandinavisk arbetsrätt och SAP eller annat större affärssystem är det meriterande.

För att trivas på den här arbetsplatsen är du en flexibel person som tycker om att ta egna initiativ och arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Du är själv ansvarig för att nå uppsatta resultat och bidra till företagets framgång. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Har du dessutom förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning är detta rätt tjänst för dig!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta gärna Kandidatsupport på tel 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Dagtid

Publiceringsdatum
2016-05-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523 Johanna.Lyden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2818874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: