Driven Ekonomiassistent sökes till spännande Internationellt för
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook !
SW söker för kunds räkning en driven och självgående Ekonomiassistent till Accounts Payable. Vår kund sitter i moderna lokaler centralt i Stockholm. Företaget befinner sig i en ständigt expanderande fas och du välkomnas in i en spännande, utmanande och internationell miljö. Uppdraget startar omgående och sträcker sig initialt 6 månader framåt.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent inom Accounts Payble kommer du att ha ett brett självständigt ansvar för AP's samtliga moment, du kommer att ha hand om hela processen från ax till limpa.
Din roll innefattar även visst rapporteringsarbete där du tillhandahåller underlag, analysarbete gällande kostnader samt hantering av AP relaterade frågor såväl internt som externt. Utöver detta kommer du även att vara behjälplig i bokslutsarbetet. Du kommer att ansvara för arbetet gällande flertalet olika länder och din roll innefattar en mängd kontaktytor såväl internt som externt då du även hanterar en mailbox och svarar på frågor inom ditt ansvarsområde.
Detta är tjänsten för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbete, här får du möjligheten att bidra med dina utmärkta AP kunskaper i en arbetsintensiv, föränderlig och internationell miljö.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning från högskola eller universitet, du har minst 2 års tidigare erfarenhet av liknande uppgifter i en internationell miljö. Du har en bred förståelse för bokföring och det ekonomiska flödet. Du har erfarenhet av arbete i såväl månads- som årsbokslut. Vidare har du utmärkta kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Utöver detta är du systemvan och har goda kunskaper i Officepaketet. Har du kunskaper i Navision, Exflow eller Concur är detta meriterande.
Som person är du driven och ambitiös, du tar ägandeskap över dina uppgifter och har ett noggrant och strukturerat arbetssätt. Du trivs med ett stundvis högt arbetstempo och har god förmåga att hantera parallella uppgifter och prioritera i ditt arbete. Liksom dina kollegor är du en positiv lagspelare.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med anställning hos SW . Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Sanna Söderlind 08-407 55 69.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Enligt ö.k
Publiceringsdatum2016-03-15ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Söderlind +46 8-407 55 69
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4 tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2725339
Observera att sista ansökningsdag har passerat.