Driven Controller till långt uppdrag i Bromma
Poolia Ekonomi AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi AB
Presentation
Är du en erfaren Controller med goda kunskaper i Excel och SAP?
Då kan du vara den vi söker till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Bromma. Uppdraget som är på heltid och konsultbasis ska tillsättas i mitten av juni. Inledningsvis sträcker det sig till och med februari 2010 men möjlighet till förlängning finns.
Poolia är ett möjligheternas företag där du kan växa och utvecklas i din yrkesroll i ett rasande tempo. Genom oss får du tillfälle att jobba på populära arbetsplatser hos företag med välkända varumärken.
Att vara konsult på Poolia är ett strategiskt steg i din karriär. Du hamnar i strålkastarljuset – både hos oss på Poolia, hos våra kunder och de medarbetare du kommer i kontakt med på de arbetsplatser du befinner dig. Missa inte chansen att bli en av våra eftertraktade konsulter.
Publiceringsdatum2009-05-28Dina arbetsuppgifterUnder uppdraget kommer du huvudsakligen att arbeta med kostnadsuppföljning samt kalkylering och uppföljning av marginal och intäkter. Du kommer även att sköta rapportering till affärsområdeschefen och till systerbolag i Tyskland och Schweiz.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande samt har några års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Eftersom uppdraget innebär internationella kontakter är goda engelskkunskaper i tal och skrift ett krav. Kunskap i tyska och franska ser vi som meriterande.
För att lyckas i rollen bör du ha goda datorkunskaper och vara en van användare av Office-paketet, främst Excel. Då vår kund använder affärssystemet SAP ser vi gärna att du har erfarenhet av detta.
Som person är du utpräglat analytiskt lagd, effektiv och noggrann. Vi tror att du har en god förståelse för helheten likaväl som du har förmågan att se enskilda faktorers inverkan på denna. Du ser det som en utmaning att arbeta mot högt satta mål.
Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 19629
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPoolia Ekonomi AB
AdressPoolia Ekonomi AB
Jobbnummer 458272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.