Drivande teamleader till BMW Financial Services
BMW Financial Services / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BMW Financial Services i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige BMW Financial Services
Presentation
Söker du en utmanande roll inom kundservice där du får möjlighet att vara med från början och bygga upp ett helt nytt team? För rekrytering söker vi nu en Teamleader Customer Interaction Center till BMW Financial Services.
Tjänsten ska tillsattas snarast, därför kommer urval och intervjuer ske löpande. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett modernt och attraktivt företag i en spännande roll där du i högsta grad får vara med och påverka. BMW FS tror att människor gör företag och kommer att stödja dig att nå din fulla potential. Sök nu!
Publiceringsdatum2013-04-12Dina arbetsuppgifterSom teamleader för BMW Financial Services Customer Interaction Center ansvarar du initialt för att bygga upp den nya funktionen där du sätter rutiner och processer på plats för att säkerställa att allt fungerar optimalt med stort fokus på kundnöjdhet. Därefter är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att operativt driva det dagliga arbetet för fyra medarbetare, detta inkluderar bland annat resursplanering, resultatuppföljning, teammöten och utvecklingssamtal. Du ansvarar för att kontinuerligt utbilda ditt team inom produktkunskap, kundbemötande och telefonteknik.
Som teamleader arbetar du dessutom som en del av gruppen med gemensamma arbetsuppgifter såsom direktkontakt med slutkunder och återförsäljare i frågor som gäller exempelvis finansiella lösningar, amorteringar, avtalsfrågor, vägassistanssamtal och konkreta produktfrågor om olika bilar. Tjänsten innebär tät kontakt med andra teamleaders och tillsammans med affärsområdeschefer planera och genomföra olika aktiviteter och kampanjer.
Utbildning/erfarenhet
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet av kundservicearbete med minst 3 år i en arbetsledande position. Om du arbetat i en liknande tjänst inom bank- och finanssektorn är det mycket meriterande, likaså kunskaper inom finansell kalkylering. Har du ett stort bilintresse är det en fördel. Dina datakunskaper är goda, framförallt i Excel. Tjänsten kräver dessutom goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs med att arbeta i en dynamisk och förändringsbenägen organisation. Dina ledord är service och kvalitet och du har förmåga att arbeta flexibelt, proaktivt och entusiasmerande på det sätt som de skiftande situationerna inom kundservice kräver. Du har ett starkt kundfokus, goda ledaregenskaper och är bra på att prioritera. Som person är du engagerad, resultatinriktad, kommunikativ och beslutsam. Därtill har du en analytisk förmåga och gillar problemlösning. Utöver detta söker vi dig med hög arbetsmoral och som självklart är ett föredöme för dina medarbetare.
Företagsbeskrivning
BMW Financial Services är BMWs eget finansbolag. Vi är ett helägt bolag inom BMW Group. Vi har lång erfarenhet av att finansiera BMW-bilar och kan BMW, bättre än något annat finansbolag. Totalt finansieras idag ca 3,1 miljoner bilar via BMW Financial Services i hela världen. Huvudkontoret för Norden ligger i Stockholm. I Sverige har vi funnits sedan 1999. Vi finns där din nya BMW finns.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 35222
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagBMW Financial Services
AdressBMW Financial Services
Jobbnummer 1521285
Observera att sista ansökningsdag har passerat.