Driftig och kommunikativ administratör sökes!
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
2011-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driftig och kommunikativ administratör sökes!" (publicerad 2011-05-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nu söker Adecco Office & HR en flexibel administratör till vår kund i centrala Stockholm!
Publiceringsdatum2011-02-15ArbetsuppgifterRollen som administratör är varierande och innefattar många olika typer av arbetsuppgifter. Tjänsten delas mellan två avdelningar. 50 % arbetar du med ett team som bland annat tar emot samtal från konsumenter och ger dem information och hjälp. Du arbetar mycket med datorn och lägger in information i vår kunds databas. De resterande 50% av tjänsten innebär att vara i en mer assisterande roll till en specifik grupp där du ansvarar för att boka och arrangera möten, lokaler, få ut information på intranätet m.m.
ErfarenheterVi söker dig med viss administrativ vana i form av rollen som exempelvis assistent, administratör eller kundtjänstmedarbetare samt är en van datoranvändare. Det är en fördel om du har ett tekniskt intresse.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ och samarbetar bra med andra. Vidare är du driftig och får saker och ting ur händerna. För att lyckas bra i rollen är det viktigt att du är flexibel och kan hålla i många trådar samtidigt, samt att du snabbt sätter dig in i nya arbetsuppgifter och situationer.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden. Uppdraget ska tillsättas omgående och pågår till och med augusti 2011. Tjänste är på heltid och avser sedvanliga kontorstider.
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig många nya erfarenheter, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån eller genom att klicka på länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1277805Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Sofia Wigzell på tel: 08- 598 982 37 eller
sofia.wigzell@adecco.seVälkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 850968
Observera att sista ansökningsdag har passerat.