Distriktssköterska till den trivsamma Vårdcentralen Bäckagård
Hallands Läns Landsting / Sjuksköterskejobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallands Läns Landsting i Halmstad,
Laholm,
Falkenberg,
Varberg,
Hylte eller i
hela Sverige Vårdcentralen Bäckagård ingår i Vårdcentralen Halland, är väletablerad i fräscha lokaler med ett väl fungerande arbetslag.
Vi har för närvarande cirka 4200 listade invånare, vilka vi vill vara en hälsoaktör i framkant inför. Geografiskt ligger vårdcentralen några km från Halmstads centrum på väg ut mot Tylösand och därmed närhet till både hav och skog. På vårdcentralen finns alla kompetenser under ett tak, bland annat har vi en väl fungerande rehabgrupp med sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator och psykolog. DSK- verksamhet och BVC med barnhälsovårdspsykolog finns också i lokalerna. På läkarmottagningen arbetar erfarna distriktsköterskor med telefonrådgivning och vi har även diabetes-och astma/KOL -mottagning med rökslutarstöd.
Vårdcentralen erbjuder en trivsam och familjär stämning där alla hjälps åt i team. Eftersom vi är en av de mindre vårdcentralerna i området är vi beroende av varandra och våra ledord är samarbete, team, flexibilitet och laganda. Vi går en spännande framtid till mötes med olika projekt-och förbättringsåtgärder, där vi hoppas att du blir en i gänget som vill driva den utvecklingen framåt tillsammans med oss andra.
Om arbetet
Som distriktssköterska hos oss roterar du mellan läkar- och distriktssköterskemottagningen. Arbetet på läkarmottagningen består av telefonrådgivning, tidsbokning samt planerat och akut mottagningsarbete. Du kommer dessutom att utföra bedömning och egenvårdsrådgivning till patienter som söker planerat och akut. På distriktssköterskemottagningen har du egen mottagning där du självständigt bedömer och behandlar patienter.
Tjänsten avser dagtid, men viss helgtjänstgöring förekommer på distriktssköterskemottagningen.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad distriktssköterska. Goda kunskaper i det svenska språket förutsätts, likaså goda datorkunskaper. Astma/KOL och rökavvänjningsutbildning är meriterande.
Du har patienten i fokus och är bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är noggrann i ditt arbete och har förmåga till flexibilitet. Viktigt är också att du bidrar till en god stämning i arbetsgruppen och har ett gott och professionellt bemötande gentemot dina kollegor och de som besöker vårdcentralen. Vi ser även att du har en positiv inställning till utvecklingsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2020-01-22Om företagetRegion Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar bland annat för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland - bästa livsplatsen" och vi har kommit en bra bit på vägen. Välkommen att följa med oss på vår resa!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
70 %, sysselsättningsgrad kan diskuteras.. Tillträde: 1/5-2020, eller efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHallands Läns Landsting
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/58".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Hallands Läns Landsting (org.nr 232100-0115)
Arbetsplats Region Halland
Jobbnummer 5054161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.