Direktör för Social- och omsorgskontoret till Södertälje kommun

HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun i Södertälje

Södertälje är Sveriges internationella huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar, men också en fantastisk möjlighet.
Social- och omsorgsnämnden ansvarar för verksamhet för personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri och individ och familjeomsorg inklusive försörjningsstöd och skuldrådgivning. Nämnden ansvarar även för tillstånd och tillsynsuppgifter enligt alkohollagen och tillsyn över handel med tobaksvaror och receptfria läkemedel. I rollen som Direktör för Social- och Omsorgskontoret är du ansvarig för att leda och utveckla detta arbete gentemot uppsatta mål.Du står för ett visionärt och engagerande ledarskap och vill bygga och leda en organisation av världsklass!
Uppdraget
Inom ramen för uppdraget så ansvarar du för att driva det strategiska förändrings- och utvecklingsarbete med påverkan på såväl ekonomi, organisation och kultur med starkt resultatfokus. I kommunen har vi en långgående delegation, tydliga styrdokument och en god stödfunktion som ger förutsättningar för ett framgångsrikt arbete. Under 2010 implementerar vi arbetsmetodiken Lean som innebär en systematik i att optimera arbetsprocesser och därmed bl.a. skapa en effektiv kommunal förvaltning.
Du rapporterar direkt till Kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2010-03-04

Kvalifikationer
Rollen som Direktör för Social- och omsorgskontoret förutsätter gedigen erfarenhet av ledarskap med ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsansvar. Du är stark i såväl ledarskap som utvecklingsarbete och har en väl dokumenterad erfarenhet att hålla ihop ekonomin. Du har tidigare vana av att arbeta i ledande befattning i en politiskt styrd organisation men gärna även erfarenhet från det privata näringslivet. Du har relevant akademisk examen.

Dina personliga egenskaper
Du är en god kommunikatör med förmåga att skapa tydlighet, förtroende och tillit i organisationen. Du är analytisk och kan omsätta förslag och idéer till konkret handling för att komma till avslut. Du vågar ta obekväma beslut och har ett entusiasmerande ledarkap. Ord som beskriver dig är engagerad, modig och nytänkande.
Mångfald är en styrka, varför vi önskar sökande med olika kön, ålder och etnicitet.
I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling AB.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Lennart Rydén, tfn 08-556 088 61 alt 0703-55 50 56. Då vi löpande genomför intervjuer emotser vi din ansökan snarast möjligt, dock senast den 21 mars 2010.
För att ansöka, klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-21
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lennart Rydén, +46 8 556 088 61, +46 703 55 50 56

Företag
HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun

Adress
HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun
Grevgatan 20
11453 Stockholm

Jobbnummer
599737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun: