Digital strateg till enheten för kommunikation och marknad
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Kommunikation och marknad är en myndighetsgemensam enhet som bl.a. vägleder och stödjer verksamheten inom kommunikationsområdet. Ansvaret är främst att strategiskt och operativt förvalta myndighetens övergripande kommunikation med medierelationer, värdegrund, varumärkesfrågor, visuell identitet, marknadsföring, relationsfrämjande mötesplatser och kanaler. Vi agerar både strategiskt och operativt och arbetar genom interna nätverk och direktkontakter samt producerar själva stor del av vår kommunikation. Vi står inför ett större förändringsarbete med kundupplevelsen i fokus där våra digitala kanaler, inte minst sociala medier, blir allt viktigare. Vi arbetar i en värdedriven kultur och i en omväxlande miljö där vi både planerar och improviserar för att vara effektiva.
Rollen som digital strateg är både rådgivande och utförande. För att trivas hos oss ska du kunna arbeta självständigt, ha tålamod och inspireras av att vara med och utveckla vår kundupplevelse genom aktuella projekt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär att ansvara för att driva och utveckla myndighetens digitala kommunikationskanaler, i dagsläget innefattande webbplatser för intern- och extern kommunikation och sociala medier. Du ska bidra med kunskap om det digitala landskapet och säkerställa en effektiv sammansättning av digitala kanaler för Statens servicecenter genom att vara uppdaterad på marknadstrender och vilken teknik som är lämplig att använda.
Att vara myndighetens digitala strateg innebär även att du bidrar med din kunskap i övrig digital utveckling av kundnära system för att skapa verksamhet- och kundnytta. Arbetet sker i nära samverkan med myndighetens webbsamordnare och övriga medarbetare på kommunikationsenheten.
Publiceringsdatum2018-06-28Kvalifikationer Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning inom kommunikation, beteendevetenskap eller annan samhällsvetenskaplig utbildning
• Minst fem års arbetslivserfarenhet som digital strateg eller motsvarande
• Erfarenhet av förvaltning och utveckling av webbplatser i SiteVision eller EpiServer
• Erfarenhet av att samla in och analysera besöksstatistik från digitala kanaler
• Erfarenhet av att leda större projekt inom webbutveckling
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av tillgänglighetsarbete enligt WCAG 2.0.
• Erfarenhet av att planera och genomföra användartester
• Grundläggande UX-kunskaper
• Erfarenhet av att arbeta i de sociala mediekanalerna: Facebook, Linkedin, Twitter
• Erfarenhet från offentlig verksamhet
• Vana att beställa tjänster av externa konsulter och styra arbetet av dessa
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara lösningsfokuserad
• Ha god samarbetsförmåga och vara lyhörd för andras åsikter
• Vara drivande
• Vara pedagogisk
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och god förmåga att uttrycka dig på engelska
Övrig informationAnställningen är tillsvidare på 100%.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle alternativt Stockholm, efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2018.
Vi har två likadana annonser ute för samma tjänst, dvs vi söker en digital strateg till Gävle eller Stockholm. Du behöver bara ansöka via en av annonserna
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnica Schölund Storm, Avdelningschef
annica.scholundstorm@statenssc.se 010-456 01 37
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle
KontorsadressStatens servicecenter
FE15
Jobbnummer 4227841
Observera att sista ansökningsdag har passerat.