Digital Media Specialist

AB Svenska Spel / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2020-10-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Media Specialist" (publicerad 2020-10-26) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Norrköping, Gotland eller i hela Sverige

I vårt CEM-team arbetar vi för att hela tiden skapa en bättre upplevelse för våra kunder och användare. Nu fortsätter vårt digitala fokus att växa och vi letar efter vår nya Digital Media Specialist. Vill du arbeta med att utföra och optimera datadrivna medieköp genom programmatiska köpplattformar? Läs mer och ansök nedan!

Vad kommer du att göra?

Vårt affärsområde Tur arbetar med många kända varumärken som bland annat Triss, Lotto, Eurojackpot och Keno. Som Digital Media Specialist (DMS) kommer du köpa, följa upp och optimera datadriven annonsering för just dessa produktvarumärken. Du kommer arbeta tvärfunktionellt med flera olika team för att på så sätt skapa nya insikter kring annonsmaterial och köpstrategier utifrån bland annat kundförflyttningar och kampanjaktiviteter.

Du kommer arbeta med både vår egna och med extern kunddata för att säkerställa kampanjleveranser och administrera varumärkes- och kampanjspecifika målgruppsstyrningar. I din vardag kommer du ha mycket kontakt med IT-stöd när det gäller extern digital marknadsföring och du kommer också samarbeta med teamet för att hela tiden utveckla olika marknadsföringsinitiativ.

Du har en hög förståelse för digitala mediers roll i en modern mediemix och kan både vara stöd och kravställare i en planeringsprocess för kundkommunikation. Kommunikationen kan vara direkt kunddataorienterad men även vara konceptualiserande bredare marknadsföring beroende på syfte. Du kommer även bidra med insiktsarbete och strategigrund till den kundcentrerade kundkommunikationen, mediebyrå samt kommunikationsansvariga.

Är du den som kommer att göra det?

Som person är du nyfiken och kreativ men har en analytisk ådra och förmåga att snabbt ta insikter ur data och presentera dem på ett pedagogiskt sätt i tal och skrift. Du ska ha en naturlig förmåga i nya digitala system och annonsteknik samt en nyfikenhet som driver en egen utveckling i ämnet. Du är van vid och tycker om att pedagogiskt förmedla de tekniska utmaningarna som kan omgärda programmatisk annonsering.

Du har tidigare erfarenhet inom ad operations samt av att planera och utföra programmatiska medieköp. Du har en förmåga att snabbt omvandla data till insikter och åtgärder, erfarenhet av att arbeta med datahanteringssystem för modulering och profileringar av digitala målgrupper (Data Management) samt av att arbeta med köp- och annonshanteringssystem såsom Adform, DV360 etc.

Utöver ovan nämnda ser vi gärna att du har:

• Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom Marknadsföring/Kommunikation eller Datavetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• God kännedom om ny teknik och trender inom datadriven marknadsföring.
• God kännedom om och vana att arbeta i Demand Side Plattforms (DSP) och Data Management Plattforms (DMP)
• God kännedom om olika digitala kanalers roll i mediemixen samt i en köpbeslutsprocess
• Vana vid att arbeta med dynamiska annonslösningar via ex Bannerflow, Google studio eller Adform.
• Förståelse för det programmatiska landskapet från såväl ett köpar- som ett publicistperspektiv liksom förståelse för förutsättningar från teknikleverantörer.
• Vana vid att arbeta med API-integrationer mot marknadsföringsplattformar och nyttjande av automatiska informationsfeeder i marknadsföringsmaterial såsom banners, video m.m
• Har du en vana vid att arbeta i en större matrisorganisation är det meriterande.
• Tidigare erfarenheter från spelbranschen är meriterande

Vi är Svenska Spel

På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.

Om Tur

På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via en fysisk lott, i mobilen eller kanske till och med i direktsänd tv.

Ansökan och kontaktuppgifter

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan så fort du kan.

För frågor om tjänsten, kontakta Mikael Ernemark på (mailto:mikael.ernemark@svenskaspel.se)

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gänget i Team Talent Acquisition på (mailto:teamta@svenskaspel.se)

LI-SVS

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2020-10-23

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Svenska Spel

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Svenska Spel (org.nr 556460-1812)

Arbetsplats
Svenska Spel

Jobbnummer
5413331

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Svenska Spel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Svenska Spel: