Digital Marketing Specialist till Lideta Hälsovård i Stockholm
Familjeläkarna i Olofström AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Familjeläkarna i Olofström AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Lideta är ett vårdbolag med verksamhet inom primärvård, kvinno- och barnsjukvård och psykisk hälsa i Stockholm och södra Sverige. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambition att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Idag består koncernen av cirka 50 enheter och har idag runt 250,000 patienter. I Lideta ingår också vårdkoncernen Mama Mia.
Mama Mia är idag Skandinaviens enskilt största privata bolag inom kvinno- och barnsjukvård. Mama Mia erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa vårdtjänster inom öppenvård för alla människor i alla åldrar.
Lideta växer både genom förvärv av enskilda vårdenheter samt genom en kontinuerlig utökning av verksamheten på respektive ort. De sista åren har företaget också investerat mycket i olika digitala initiativ med målet att öka tillgängligheten för Lidetas patienter.
Vi söker dig som brinner för digital marknadsföring och som drivs av få vara med och bygga upp och utveckla Lideta Hälsovårds tillväxtstrategi via digitala kanaler. Stort fokus kommer vara att analysera våra kunders sökbeteenden och medverka till att optimera vår synlighet på digitala plattformar.
Du kommer få jobba i en mycket snabbt växande organisation och med några utav sjukvårdens starkaste varumärken, såsom vårt varumärke Mama Mia inom kvinno- och barnhälsa samt med mer än 50 lokalt starka varumärken runt om i landet. Lideta Hälsovård har en tydlig ambition att fortsätta vår tillväxtresa och du kommer in i företaget i en väldigt spännande fas, där vi går från en fysisk väletablerad vårdaktör till att bli en modern digi-fysisk vårdkedja.
Vad är det vi behöver hjälp med?
I tjänsten kommer du att säkerställa vår närvaro i digitala kanaler och att vi når ut till våra kunder, befintliga likväl som nya. Rollen är ny och du kommer få vara med att utveckla vår digitala tillväxtstrategi samt jobba operativt med marknadsföring. Stort fokus kommer vara att analysera, granska och föreslå förbättringar gällande digitala plattformar för bästa resultat. Du rapporterar till vår IT- direktör Stefan, som är placerad i Stockholm.
• 2-3 års erfarenhet av att driva running performance marketing kampanjer via Facebook Ads, Google Ads and andra digitala kanalerGod förståelse och erfarenhet inom SEO strategier, länkbyggnadsstrategier och annan SEO best practices.
• Förståelse för mobile app acquisition marketing och relevant tracking teknik (erfarenhet med Adjust/AppsFlyer är meriterande)
• Skapa kampanjer och arbeta med digital marknadsföring med målet att nå nya kunder
• Mycket god kunskap inom Excel/Google Sheets för data analyser och campaign Reporting
• Förståelse för A/B testing, och en förmåga att dra slutsatser från data och vara driven och handlingskraftig (Google Analytics, Mixpanel, Amplitude)
• God kunskap i marknadsbudget och uppföljning mot ROI.
• God kunskap inom B2C/B2B lead generation och email marketing
• Projektera och sätta struktur för nya webbplattform
• Sätta rutiner och riktlinjer för extern kommunikation
• Samarbeta med våra medarbetare för att fånga upp intressant innehåll från verksamheten
• Ständigt verka för att optimera upplevelsen för våra användare och svara på kommentarer
Låter det som en roll för dig?
Vi hoppas att du är en person som är hands on och tycker om att vara med och bygga upp något nytt. Vi önskar att du är en person är prestigelös och engagerad. Det finns mycket spännande att ta tag i och sätta upp strukturer för. Ditt första projekt kommer bli att välja partner gällande plattform för att bygga vår struktur för hemsida.Vidare hoppas vi att du drivs av att bli utvärderad på resultat.
För att lyckas i rollen tänker vi att du behöver ha en stor kunskap inom digital kommunikation och sociala medier. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom ex. marknadsföring eller kommunikation och har ett par års erfarenhet av likande roll. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och utrycker dig obehindrat i både tal och skrift. Vi önskar även att du har en hög generell IT-kompetens. Erfarenhet från liknande roller inom bolag i vår bransch är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen till oss!
Vi erbjuder dig en utvecklande roll med korta beslutsvägar i Sveriges tredje största privata bolag inom svensk primärvård. Hos oss har du möjlighet att utvecklas både gällande kompetens och på ett personligt plan och du kommer tillsammans med härliga och dedikerade medarbetare bidra till en bättre vård! Våra värdeord är empatisk, engagerad och kompetent.
Anställning och ansökan
Vi önskar att du kan arbeta heltid. Placeringen av tjänsten är på vårt kontor på Karlavägen i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpande. Vi är nyfikna på dig!
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare eller har frågor om tjänsten? Vänligen kontakta HR-ansvarig Emelie Hägerström på 0709-705185 alt.
emelie.hagerstrom@lideta.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-12-02ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFamiljeläkarna i Olofström AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Familjeläkarna i Olofström AB (org.nr 556701-4013),
http://www.lideta.se Arbetsplats Lideta Hälsovård
Jobbnummer 4983252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.