Digital Marketing Specialist - Kista, Stockholm
Hiroy AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hiroy AB i Stockholm,
Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige Om rollen som Digital Marketing Specialist
Som Digital Marketing Specialist hos vår kund kommer du att leda och vara ansvarig för hela det digitala marknadsföringslandskapet, som täcker både B2B och B2C på flera plattformar och varumärken. Du kommer att ansvara för att utforma, förvalta och implementera företagets årliga marknadsplan, och spela en avgörande roll i fortsatt expansion både på nationell och internationell nivå.
Du kommer att arbeta på mestadels operationell men även strategisk nivå för att utveckla den digitala marknadsstrategin, med fokus på mål, målgrupper, kanaler, innehåll och kundresa i flera länder. Du kommer att ta initiativ till att utforma marknadsplaner inom områden som e-postmarknadsföring, sociala medier, SEO och webb. Du kommer även att aktivt delta i utvecklingen av en årlig kampanjplan tillsammans med företagets produktchefer.
En stor del av ditt ansvar kommer att vara att operativt optimera marknadsbudgeten baserat på data och KPI:er, samt att anpassa datainsamlingsmetoderna och rapporterna. Dessutom kommer du att optimera alla digitala kanaler med fokus på konvertering och användarvänlighet, samt arbetsleda externa konsulter och byråer.
För att trivas i rollen
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av digital marknadsföring inom e-handel B2B eller B2C, med en stark förmåga att snabbt leverera resultat. Du har en naturlig ledarförmåga och drivs av att bygga upp saker från grunden. Du är en självgående individ med starkt tillväxtsinne, och vet hur man effektivt ökar trafik, konvertering, merförsäljning och kundlojalitet.
Vi söker någon med:
• Ca 5 års erfarenhet av digital marknadsföring, gärna inom B2B eller B2C.
• Förmågan att äga, utveckla och genomföra en digital marknadsföringsstrategi i flera kanaler, nationellt och internationellt, inklusive kampanjer och CRM.
• Praktisk erfarenhet och förståelse i META ads, Google- Ads, Analytics (GA4), shopping, Tag Manager mfl.
Meriterande
• Erfarenhet av internationellt arbete på flera språk är starkt meriterande
• En merit att kunna producera visst material själv vid behov, exempelvis i Adobe Photoshop, InDesign, Canva etc
Publiceringsdatum2023-08-30FöretagetKunden är en stor internationell distributör i fordonsbranschen, verksamma i hela Europa och koncernen omsätter ca 1,8 Miljarder SEK. Bolaget är inne i en mycket spännande expansionsfas, där B2B kommer växa med nya produktsegment samt en stundande internationalisering B2C-e-handel i Europa.
Vad du erbjuds
En möjlighet att bli en del av ett marknadsledande företag med starka finanser och enorm tillväxtpotential. Vi är en trygg arbetsgivare som värderar sina anställda högt och sätter stort värde på att behandla både våra kunder och anställda väl. Vi erbjuder utmärkta förmåner, goda utvecklingsmöjligheter och kontinuerlig professionell utveckling.
Information
Rollen är baserad i Kista, Stockholm. Kunden tillämpar en hybrid arbetsmodell, det är ett lite mindre team, så man ses gärna på kontoret. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse och med hänsyn till uppsägningstider.
Så ansöker duTycker du att det låter som en spännande möjlighet? Tveka inte med att skicka in din ansökan idag, urval och intervjuer sker löpande.
Vid frågor kring processen eller tjänsten kontakta; Adam Pettersson, Talent Acquisition Manager:
adam.pettersson@hiroy.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hiroy AB (org.nr 556685-3478)
Arbetsplats Hiroy
Kontakt Adam Pettersson
adam.pettersson@hiroy.se Jobbnummer 8071247
Observera att sista ansökningsdag har passerat.