Digital Marketing Lead till Projektportalen

Digitalenta AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2025-08-06


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Digitalenta AB i Stockholm, Västerås, Norrköping, Gotland, Jönköping eller i hela Sverige

Vi söker en nyckelspelare som vill vara med från början och forma hur vi arbetar med digital marknadsföring. Här får du både lägga strategin och själv exekvera på den - med fullt fokus på att skapa leads, bygga varumärke och stötta sälj. Vi tror att du går igång på att bygga, testa, förbättra - och ser inga hinder i att själv hugga i när så behövs.
Om rollenDu har flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring och arbetar datadrivet samt mäter kontinuerligt resultat för att säkerställa kontinuerlig optimering. Det innebär att du analyserar och förbättrar allt från kampanjutfall till innehållsprestanda. Samtidigt som du ansvarar för CRM (Creatio), marketing automation, lead scoring och kampanjflöden - och ser till att allt fungerar sömlöst för att stötta organisationen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med säljteamet, där ni tillsammans säkerställer att rätt leads omvandlas till affärsmöjligheter. Även kontakten med Customer Success är viktig, då du bidrar till merförsäljning och lojalitet genom riktade marknadsinsatser mot befintliga kunder.
Erfarenhet Flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring
Bakgrund från mindre bolag, startup/scaleup
Van att bygga upp marknadsfunktioner från grunden
Djup teknisk förståelse för digitala verktyg och tekniker
Erfarenhet av att arbeta med CRM-system (vi använder Creatio)
Kunskaper inom leadsarbete och vet hur man driver MQL till SQL
Trygg i kampanjarbete, e-post, webb och andra digitala kanaler
Vana av planering - men också redo att snabbt växla tempo när det krävs
Om dig
Vi tror att du är en självgående och initiativrik person som inte väntar på att någon annan ska peka ut riktningen. Du tar själv tag i det som behöver göras och trivs bäst när du får jobba hands-on och är operativ i ditt arbetssätt. Det är inte PowerPoints du brinner för, utan att faktiskt driva saker i mål. Din förståelse för affären är tydlig, och du ser marknadsföring som ett affärsdrivande verktyg där sälj och marknad hänger tätt ihop.
Erfarenhet och kompetens Både modig och nyfiken och går igång på att bygga, testa och anpassa
Du är datadriven i ditt arbete och vill mäta, förstå, förbättra och optimera
Trivs med samarbete och jobbar nära både sälj och andra team
Är lika bekväm med att skriva ett nyhetsbrev som att sätta en strategi.
Du löser fler problem än du skapar och utgår från tillgängliga verktyg
Om rekryteringen
Det här är en rekrytering via Digitalenta. Vi arbetar utifrån en strukturerad och transparent rekryteringsprocess för att säkerställa en bra matchning för alla parter. Den inkluderar strukturerade intervjuer, psykometriska tester, ett skräddarsytt arbetsprov samt referenstagning. Intresserad? Vi kommer att intervjua relevanta kandidater löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Digitalenta AB (org.nr 559248-0486), https://www.digitalenta.se

Arbetsplats
Digitalenta

Kontakt
Maria Levander
maria@digitalenta.se

Jobbnummer
9448567

Prenumerera på jobb från Digitalenta AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Digitalenta AB: