Digital kundkommunikatör - självgående och noggrann

Vy Tåg AB / Marknadsföringsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vy Tåg AB i Gävle, Ånge, Karlstad, Nässjö, Umeå eller i hela Sverige

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka
15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens
affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy
satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen
och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.

Vy Tåg är
dotterbolaget som agerar på den svenska järnvägsmarknaden. Omsättningen är
cirka 1 000 miljoner kronor, vi har omkring 700 anställda
och fem trafikuppdrag: Norrtåg, Värmlandstrafik, X-trafik, Krösatågen och från
december 2020 även nattågstrafiken på övre Norrland. Dessutom har vi egen
helgtrafik Karlstad-Oslo och kör snabbtåg Oslo-Göteborg i samarbete med vår
ägare.



"Du lever för att kommunicera - gärna med begränsat antal tecken. Nu vill du ta din energi och passion till ett ställe där du
bidrar till ökat hållbart resande."

Vi på Vy Tåg letar efter dig som tycker att chatta med våra kunder är lika coolt som att strategiskt
förekomma med information. Om en bra arbetsdag för dig innehåller såväl snäva
deadlines som strategiska insatser med helikopterperspektiv, då är det här
jobbet något för dig. Att ge god service och ha kunden i fokus är en självklarhet för dig. Du gillar när du ställs inför utmaningar och tar dig an
uppgifter på ett effektivt sätt och levererar med hög kvalitet.

Publiceringsdatum
2021-12-15

Dina arbetsuppgifter
Vi vill att fler ska välja tåget och ett hållbart resande. För att de ska kunna göra det behöver vi kommunicera sånt som påverkar deras upplevelse av resan och av oss. Som digital kundkommunikatör på Vy Tåg får du jobba med innehållet i våra webbplatser, i Trafikverkets kanaler, våra SoMe-kanaler och med både strategisk och operativ kommunikation. I arbetet ingår även att

• uppdatera externa kundkanaler med trafikinformation
• agera support och stöd till servicecenter
• omboka kunder vid trafikstörningar
• ha kundkontakt och vara stöd till våra kunder i olika kanaler vid behov, såväl administrativt som vid dialog
• bidra till utveckling kring kundkommunikation och alla våra kanaler.

Kvalifikationer (rubrik)
Du är...
en effektiv och bra skribent, med lyhördhet och förförståelse för målgrupper och människor. Du är också en självgående lagspelare med helhetstänk. Eftersom du hamnar i hetluften direkt behöver du ha följande erfarenhet:

• Pågående utbildning som kommunikatör eller motsvarande.
• Erfarenheter av webbpubliceringsverktygen EpiServer och WordPress (eller motsvarande).
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
• Goda kunskaper i MS Office.

Det är meriterande om du

• har erfarenhet av digital kundtjänst.
Jobbet är förlagt till helger och helgdagar Här blir du en den del av ett härligt gäng i ett företag med nära ledarskap och snabba beslutsvägar. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktinformation
Maria Bäckström, Kommunikation och servicechef, 026 4206416

Arbetsplats
Centralplan 2

803 11 Gävle

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50%. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vy Tåg AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4460476993".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Vy Tåg AB (org.nr 556564-9976), http://www.nsb.no

Arbetsplats
VyTåg AB

Kontakt
Kommunikation och servicechef
Maria Bäckström
026 4206416

Jobbnummer
6181284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vy Tåg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vy Tåg AB :