Diab Sweden Ab Söker Redovisningsansvarig
Human Network Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Human Network Sverige AB i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som ex. rekrytering av personal, uthyrning av tjänstemän, verksamhetsutveckling m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på
www.humannetwork.se .
DIAB Sweden AB är ett säljbolag med tillhörande konsulttjänster (CCG) som ingår i DIAB-Koncernen och är ett av tre bolag, stationerade i Laholm. Koncernen omsätter ca 1,3 miljarder och har ca 1000 anställda. DIAB Sweden AB omsätter ca 80 miljoner och har 17 anställda, varav 6 konsulter tillhörande CCG, vilka arbetar inom Europa. Säljbolaget arbetar mot följande länder; Sverige, Ryssland, Finland, Baltikum, Danmark, Turkiet, Bulgarien, Belgien, Island, Nederländerna, Portugal, Rumänien, Sydafrika, Österrike, Ungern och Egypten. DIAB är ett företag med verksamhet inom kompositmaterial och sandwichteknologi. Produkterna används över hela världen inom Marin-, Vind-, Aero- Transport- och Industrisegmenten. För att stärka vår organisation söker vi nu efter en utåtriktad, noggrann och driven redovisningsansvarig med intresse för försäljning. Läs mer om oss och våra produkter på
www.diabgroup.com .
Publiceringsdatum2014-10-22ArbetsuppgifterSom Redovisningsansvarig på DIAB Sweden AB kommer du att ansvara för att bolagets redovisning, är upprättat enligt legala krav och koncernens redovisningspolicy, för bolagets kravrutin, att rapportering och skatterapportering sker i rätt tid och till rätt belopp. Du har även ansvar för bolagets budget och prognosarbete samt likviditet- och valutahantering.
Dina primära arbetsuppgifter är:
• Löpande redovisning
• Upprätta månadsbokslut, analys av bokslutet samt rapportering i koncernrapporteringsverktyget
• Årsbokslut och årsredovisning
• Deklaration
• Rapportering av moms och intrastat
• Likviditetsplanering
• Valutahantering
• Budget- och prognosarbete
• Bevaka kundreskontra, skicka ut betalningspåminnelser, dröjsmålsräntor och hantera inkasso ärenden
• Säljadministration av orders företrädesvis till de länder vi har distributörer (Ryssland och Baltikum)
• Redovisning och rapportering av koncernens agentbolag i Danmark
ProfilVi tror att du har Högskolexamen från ekonomiprogram, gärna med inriktning mot redovisning/controller samt flerårig yrkeserfarenhet. Om du inte har Högskoleexamen ska du minst ha en gymnasieexamen från ekonomiprogrammet samt flerårig yrkeserfarenhet på mindre företag.
Du ska ha några års erfarenhet av följande:
• Löpande bokföring
• Att självständigt upprätta månads- och årsbokslut i mindre bolag (10-20 anställda)
• Rapportering av moms och intrastat
Det är meriterande om du har följande erfarenhet:
• Budget och prognos arbete
• Arbetat med kravrutin
• Arbetat i affärssystemet Movex
• Goda kunskaper i Officepaketet
Det är viktigt att du har en bra kommunikativ förmåga, då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt. Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du har humor, är utåtriktad samtidigt som du är analytisk och noggrannhet i ditt arbete. Du ska vara självgående, du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Eftersom du kommer att arbeta nära och tillsammans med säljteamet är ett säljintresse av stort plus.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Tillträde snarast.
Så ansöker duVi har för stunden mycket att göra och i detta ärende samarbetar vi med Human Network. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila dina frågor till rekryteringskonsulten Sinisa Bozic,
sinisa@humannetwork.se . Ansök via
www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Urvalet sker löpande och annonsen kan därför stängas innan sista ansökningsdag, 23 november. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuman Network Sverige AB
AdressHuman Network Sverige AB
Kastanjeallén 1
11343 Halmstad
KontorsadressKastanjeallén 1 30232 Halmstad
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2040735
Observera att sista ansökningsdag har passerat.