Detur söker en Reklamationsansvarig till Kundserviceavdelningen

Detur Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Detur Sweden AB i Stockholm

Detur Sweden AB bildades år 2000 och är del av koncernen Detur International, en av Sveriges större charterarrangörer. Detur har specialiserat sig på charterresor till de populära resmålen Grekland, Tunisien, Turkiet och Egypten samt nyheten Dubai och är idag Sveriges femte största charterarrangör. Vi har även kontor i, och arrangerar resor från, Norge, Finland och Danmark.

Detur söker nu på en kommunikativ och driven person för tjänsten som Reklamations- och kundserviceansvarig till vår kundservice med placering i Stockholm. Deturs ambition är erbjuda en prisvärd och bra produkt av hög kvalitet och vi arbetar ständigt med att komma så nära 100% nöjda kunder som möjligt. Rätt person kan vara med och driva denna utveckling, som genomsyras av snabb och pålitlig service.

Publiceringsdatum
2016-03-17

Om tjänsten
Tjänsten innebär fullt ansvar för inkomna reklamationer, med hantering och besvarande av dessa. Du ansvarar också för utskick och hantering av kundernas frågeformulär samt regelbundet genomför uppföljning och rapportering, baserade på inkomna svar. Som ansvarig på vår kundservice ingår det också i arbetsuppgifterna att vara interagera på våra sociala medier och även här ge en snabb, trevlig och effektiv service.

Profil
Vi söker dig som har en mycket god kommunikativ förmåga och som uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Du är en problemlösare som ser möjligheter snarare än problem och som dagligen kan driva arbetet med att få branschens nöjdaste kunder. Vi utgår från att du klarar att arbeta i ett högt tempo, under eget ansvar och att du är van att arbeta med kunden i fokus. Mycket av vår kommunikation idag förs genom sociala medier och det är viktigt att du arbetar väl i de populäraste plattformarna. Det är också meriterande om du har en viss webb/IT-erfarenhet, god analytiska kunskaper och tidigare erfarenhet från resebranschen.

Kvalifikationer
Du har gärna utbildning eller liknande erfarenhet med inriktning mot kommunikation, administration och service eller motsvarande. Du har några års arbetserfarenhet från liknande tjänst från ett medelstort företag. Du har god erfarenhet från att arbeta skriftligen mot kund och är bra på att formulera dig. Vi ser också gärna att du tidigare arbetat i sociala medier såsom Facebook och Instagram, liksom att du bestiter god datakunskap. Mycket meriterande är kunskap om allmänna villkor för paketresor samt Paketreselagen, samt hantering från ARN.

Meriterande
• Kunskaper om den svenska Paketreselagen och allmänna villkor för paketresor
• Hantering av fall i ARN
• Arbetserfarenhet från resebranschen
• God datorvana
• Erfarenhet från kundservice i sociala medier/plattformar
• Kunskaper i undersökningsverktyget Webropool

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-14
Skicka din ansökan, brev, CV och löneanspråk till jobapplication@detur.se . Frågor om tjänsten mejlas enklast till staffan.jansson@detur.se . Positionen skall tillsättas snarast, så intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan omgående.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobapplication@detur.se

Kontakt
Marknadschef Staffan Jansson staffan.jansson@detur.se

Företag
Detur Sweden AB

Adress
Detur Sweden AB
Box 24074
10450 STOCKHOLM

Kontorsadress
Karlavägen 100

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7234600
Faxnummer: 08-240102
E-postadress: info@detur.se

Jobbnummer
2730327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Detur Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Detur Sweden AB: