Dedicare söker kundansvariga till Särnmark Assistans
Dedicare Sverige AB / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
2025-01-02
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dedicare Sverige AB i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Kundansvariga till Särnmark Assistans
Dedicare har fått det fina uppdraget att rekrytera Särnmark Assistans två nya kundansvariga till Göteborg
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Särnmark är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har Särnmark utökat sina affärsområden och Särnmark erbjuder idag sina kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Särnmark har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar löftet "ett bättre liv" till våra kunder.
Är du Särnmarks nästa kundansvarig?
Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.
Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är Särnmarks främsta drivkraft.
Kunderna blir fler och fler och nu ska Särnmark starta i gång ett nytt kontor i Göteborg. Därför letar vi nu efter två stycken kundansvariga till det nya kontoret.
Publiceringsdatum2025-01-02Dina arbetsuppgifterDå Särnmark nu skall starta i gång sitt nya kontor i Göteborg söker man nu två kundansvariga med drivkraft och hunger att vara först på plats.
Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation.
Som kundansvarig i Göteborg skall du arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!
I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistansuppdrag där man agerar som "spindeln i nätet".
En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas systematiska arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.
I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm.
Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.
I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Särnmark ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.
Resor för att besöka kunder och andra kontor kan förekomma. Det finns möjlighet till hybridarbete i viss omfattning efter samråd med ansvarig chef.
Vem är du
Särnmark söker dig som har adekvat utbildning eller arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen.
Då detta är en uppstart av ett nytt kontor behöver du vara en entreprenör som drivs av handlingskraft. Du motiveras av utmaningen att starta upp, bygga och utveckla verksamheten storleksmässigt och kvalitémässigt.
Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt.
Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för att starta upp och leda en grupp personliga assistenter.
Övrig informationRekrytering sker löpande och tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning.
Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning.
Lönesättning sker enligt överenskommelse.
Körkort är ett krav.
Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.
Så ansöker duVi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Svensson på
mattias.svensson@dedicare.se eller 0721-421234
Välkommen med din ansökan!
För mer information om Särnmark besök
www.sarnmark.se. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dedicare Sverige AB (org.nr 556583-9742)
Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Särnmark Assistans AB
Kontakt Mattias Svensson
mattias.svensson@dedicare.se Jobbnummer 9085043