Dansktalande innesäljare / B2B / kundansvarig säljare
Bravura / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-01-29FöretagetSymetri erbjuder sina kunder digitala tekniklösningar för att hjälpa dem växa och maximera avkastningen på deras mjukvaruinvesteringar. Symetri strävar efter att vara en leverantör som med kompetenta resurser bedriver ett systematiskt arbete för att uppnå ständiga förbättringar med metodfrågor i centrum. Med mer än 300 medarbetare, en omsättning på cirka 700 miljoner SEK och mer än 100 000 användare i norra Europa erbjuder Symetri sina kunder effektiv vägledning i allt från 3Dmodellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management) och BIM (Building Information Modelling). Idag är Symetri marknadsledande i Nordeuropa, inom dessa områden, för den tillverkande industrin och byggindustrin. Symetri bygger nu upp ett nytt säljteam i Göteborg som ska fokusera på att kvalificera inkommande webb- och telefonförfrågningar för Symetris lösningar, samt generera pipeline och identifiera ytterligare försäljningsmöjligheter. Här arbetar du nära kollegor och ni använder varandra som bollplank för att uppnå gemensamma mål.
Dina arbetsuppgifterI rollen som innesäljare på Symetri jobbar du under titeln Customer Development Consultant och får möjligheten att jobba med att utveckla partnerskapet med befintliga och nya kunder i Danmark och Sverige. Din primära uppgift kommer vara att kontakta befintliga kunder inom industri för att informera om Symetris lösningar och tjänster med utgångspunkt i kundens behov. Arbetsuppgifterna utförs primärt via telefon och e-mail. Du kommer i huvudsak att kontakta företag men tar tillsammans med dina kollegor också hand om inkommande samtal och intresseanmälningar via mail. I majoriteten av fallen kommer du själv förväntas ta en konsultativ säljroll där du sköter hela affären från kontakt till avtalsskrivning och på Symetri finns en stark teamkänsla där du samarbeta med övriga säljavdelningar för att säkerställa hög kvalitet. Du kommer att vara med att bygga upp rollen samt ett nytt team på kontoret i Göteborg.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom relevanta områden som IT, teknik, sälj eller ekonomi samt arbetslivserfarenhet inom försäljning
• Du talar och skriver obehindrat på danska, svenska och engelska
• Du har god datavana och erfarenhet från CRM- och affärssystem
• Det är meriterande med erfarenheter inom IT-branschen
För att trivas i rollen har du ett tekniskt intresse och du är nyfiken på att lära dig nya saker. Du har vilja och förmåga att förstå kunders behov och omvandlar detta till ett aktivt sälj genom att vara engagerad i deras ärende och fokuserar på lösningar. Du drivs av möjlighet till stort eget ansvar, att vara självgående i ditt arbete, men samtidigt jobba tillsammans med kollegor mot gemensamma mål. Som person ser vi att du har en mycket god social förmåga och är duktig på att skapa relationer. Dina styrkor är att du har en stark egen drivkraft, är duktig på att lyssna, samt skapar förtroende hos dina kunder. Vidare är du resultatfokuserad och har förståelse för affärer och vad som kan ge mest avkastning.
Övrig information:
• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Symetri har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Symetri en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Start: enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: fast lön enligt överenskommelse + rörlig lön
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: dansktalande, danska, innesäljare, försäljning, säljare, account manager, företagssäljare, B2B, B2C, customer development, koordinerande, konsulterande, BIM, PLC, sales, Lifecycle, Autodesk, AM, teknisk försäljning, bygg, industri, digitalisering, heltid, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Dubar
helena.dubar@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4583486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.