Dachser I Tumba Söker En Kundservicemedarbetare
Dachser Sweden AB / Kundservicejobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dachser Sweden AB i Botkyrka,
Stockholm,
Örebro,
Haninge,
Jönköping eller i
hela Sverige Är du en målmedveten, initiativrik, och driven person? Har du en hög känsla för service och ett öga för detaljer? Vill du arbeta för ett växande internationellt företag med möjlighet till både professionell och personlig utveckling? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i ständig tillväxt och vi söker nu en Kundservicemedarbetare till vår filial i Tumba.
Jobbet
I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du praktiskt och organiserat för att ge god service till våra kunder, samarbetspartners och kollegor. Genom proaktivt arbete är du en viktig del i förändringsarbetet inom de speditionstekniska områdena och hela transportkedjan.
Vid filialen i Tumba ingår du i teamet Customer Service som består av 4 medarbetare. Här arbetar ni tillsammans för att säkerställa att våra tjänster och produkter överensstämmer med företagets värderingar. Nyckeln till tjänstens framgång är en god samarbetsförmåga och att och flexibelt delta i övrig verksamhet på kontoret vid behov.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat:
* Proaktivt arbete i våra operativ- och informationssystem
* Kontakt med kunder, samarbetsparters och kollegor via telefon, mejl och andra system. Hantering av hämtning order för kunders räkning.
* Återrapportering vid avvikelser av inkommande och utgående gods.
* Hantering av övertaligt/avvikande gods.
* Bistå övriga funktioner inom företaget i specifika frågor relaterade till Customer service avdelningen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering vid vår filial i Tumba
Vem är du?
Vi söker dig med hög servicekänsla, som arbetar välstrukturerat, och lägger vikt vid detaljer. Du trivs med att arbeta i team och har en bra samarbetsförmåga, samtidigt som du kan arbeta självständigt och målmedvetet. I ditt arbetssätt är du organiserad, flexibel och initiativrik.
Då DACHSER är ett internationellt företag krävs det att du har god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Arbetslivserfarenhet inom kundservice alternativt från transport- och logistikbranschen är meriterande, men inget krav.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden och med unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och trygga anställningsvillkor med personalförmåner så som friskvårdsbidrag 5000 kr, möjlighet till subventionerad lunch, med mera.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Customer Service Manager Mårten Berglin på mail
marten.berglin@dachser.com och telefonnummer +46 8 500 744 08
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Preliminärt startdatum är i September.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-07-09
Vi är DACHSER
På DACHSER är vi övertygade om att framtiden tillhör dem som organiserar den. Tillsammans arbetar vi med världens mest intelligenta logistiknätverk som håller igång hjulen i den globala ekonomin - idag och i morgon. Här får du arbeta med erfarna kollegor och innovativa lösningar i en organisation som sätter öppenhet, respekt och kvalitet i förarsätet.
DACHSERs filial i Tumba är ett av våra fem platskontor i Sverige. Med ca 200 kollegor nationellt och runt 32 000 kollegor världen över, blir du den lokala nyckelspelaren i en global gemenskap.
Få mer information om DACHSER som organisation och arbetsplats på
www.dachser.se. Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dachser Sweden AB (org.nr 556427-8561),
https://www.dachser.se/sv/index Kontakt Customer Service Manager
Mårten Berglin
marten.berglin@dachser.com +46 8 500 744 08 Jobbnummer 8741910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.