Customer Success Manager till Apptus Technologies i Lund
Apptus Technologies AB / Säljarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Apptus Technologies AB i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Since 2000 Apptus has been at the cutting edge of high-performance computing, search and navigation technologies, recommendation engines and online behavioral analytics. As a company, we're a creative melting pot for researchers, innovators and business-driven champions. Our mission is to deliver a best in class product that match every customer's need. We always seek the best talents to build on our success story and to the right people, we offer interesting challenges and a great opportunity to shape our product and the way we work with our clients.
For more information go to
www.apptus.com Har du erfarenhet eller ett starkt intresse av digital handel? Har du kanske arbetat i en roll som E-commerce Manager eller liknande inom online fashion eller annan retail, där du har ansvarat för både köpresan och de tekniska plattformarna och lärt dig hur allt hänger samman så kan detta vara en roll för dig.
Rollens huvudmål
Huvudmålet för våra Customer Success Managers (CSM) är att långsiktigt öka bevisat värde för kunden, men även för Apptus genom ökade intäkter från kunderna. Som CSM står du får värde, inte en produkt, och för att lyckas behöver du bli dina kunders trovärdiga rådgivare inom vårt område, något du endast uppnår genom att bevisa värdet av ditt och Apptus engagemang.
Kunder först
Som CSM jobbar du proaktivt och nära dina kunder, du är deras röst internt på Apptus, och du känner deras behov bättre än någon annan. En nära och kontinuerlig dialog med kunderna krävs och i de fall du behöver prioritera ska du ha ett 'kunden först' fokus.
Bästa praxis för produkt och marknad
CSM måste känna Apptus produkter inifrån och ut och ha ett bra grepp om marknaden och våra kunders kunder och utmaningar. Vi uppmanas ofta att ge input eller att utbilda dem i våra produkter och best practices, samt att hur man nyttjar lösningarna bäst baserat på kundens affärsbehov.
Business-Savvy
CSM bör ha ett intresse samt en förståelse för våra kunders affär, samt de utmaningar som står i deras väg. Först då kan man riktigt jobba med kunderna för att nå uppsatta mål.
Analytisk
Våra produkter bygger på att vi samlar stora mängder data från våra kunders kunder. Till viss del visualiseras denna data i rapporter och statistik, och det är viktigt som CSM att man känner sig bekväm i att till viss del analysera dessa samt diskutera med kunderna hur de förutom våra egna verktyg kan mäta för att se effekten av våra produkter, samt i vissa fall guida dem till att tolka de resultat deras tester ger.
Tekniskt kunnig
Vi söker alltid en viss teknisk komfort i våra team. En teknisk förståelse gör det mycket lättare att ta till sig styrkan av våra produkter samt underlättar i dialoger som blir mer av teknisk karaktär.
Hög EQ
CSM-rollen handlar om människor och därför är ditt grundläggande jobb är att bygga upp relationer med kunder och intressenter. Tålamod, lugn under stressiga situationer, förmågan att lyssna snarare än tala och ett trevligt sätt är det vi ser att du behöver behärska.
E-handel
Det är mycket fördelaktigt att ha erfarenhet av att arbeta inom e-handelsmarknaden.
Saker som är av värde är t.ex. kunskap om Google Analytics, e-handels viktiga KPI'er samt lite förståelse för webbteknologier som Javascript, HTML, XML, Json etc.
Publiceringsdatum2019-07-02ErfarenheterMinst tre till fem år i en professionell miljö med erfarenhet av att hantera kundfrågor, lösa affärsproblem, snabbt lära nya verktyg eller färdigheter och strategiskt tänkande är en bra bakgrund. Erfarenhet av arbete som Key Account / Success Management är en stor fördel.
Ansökan och kontakt
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den?
Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Christopher Weeks på
christopher.weeks@se.experis.com el. 040-660 63 08 alternativt Pierre Bellin på
pierre.bellin@se.experis.com el. 040-660 63 03. Skicka gärna in din ansökan redan idag men notera att urvalsprocessen samt möjligheten till återkoppling på eventuella frågor gör uppehåll under Juli månad och fortsätter from 5:e Augusti.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-08-13
Ange följande referens när du ansöker: 85a42ed8-c937-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristopher Weeks
Christopher.Weeks@se.experis.com +46727285430
FöretagApptus Technologies AB
AdressApptus Technologies AB
22229
22229 1281
Kontorsadresssödergatan 24, Malmö
Jobbnummer 4844484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.