Customer service till World Courier i Arlandastad
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sigtuna
2016-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer service till World Courier i Arlandastad" (publicerad 2017-11-09) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sigtuna,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Sollentuna eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker en driven medarbetare inom Customer service till World Courier - ett spännande företag och omtyckt arbetsgivare!
World Courier erbjuder fullständiga logistiklösningar till företag och skräddarsyr tids- och temperaturkänsliga transporter för att minimera risker och maximera företagsvinster. Varje försändelse hanteras individuellt och skickas med första bästa flyg till mottagardestinationen. World Courier grundades 1969 i Stamford, Connecticut (USA). I april 2012 förvärvades World Courier av AmerisourceBergen, ett av världens största tjänsteföretag för läkemedelsbranschen, och har sedan dess huvudkontor i London, UK.
På det svenska kontoret i Arlandastad arbetar idag 30 personer i en ung miljö präglad av det mindre företagets familjära anda samt den globala koncernens internationella kontakter och händelserika miljö.
Tjänsten
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan dag och kvällsskift. I tjänsten ingår även beredskap en kväll i veckan samt max var 6:e helg. Du blir anställd av Placera Personal och arbetar som konsult hos World Courier, längden på uppdraget är minst 18 månader.
Publiceringsdatum2016-09-14Dina arbetsuppgifterI rollen som Customer service har du följande arbetsuppgifter:
• Hantera försändelser på den operationella avdelningen
• Skräddarsy optimala transportlösningar
• Daglig kontakt med leverantörer som tex. flygbolag
• Ansvara för att försändelser kommer till mottagaren i tid
• Import/ Exportarbete
• Hantera tullärenden
• Se till att interna rapporteringssystem uppdateras
• Packning av varor
KvalifikationerFör att passa i rollen som Customer service ser vi att du har följande bakgrund:
• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av serviceyrket
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Word och Excel
• Körkort
• Klanderfritt förflutet (utdrag ur belastningsregistret för slutkandidater)
För att passa i tjänsten ser vi att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du även strukturerad, nogrann och tycker om att ta egna initiativ.
Om du är intresserad av tjänsten till Customer service tveka inte att skicka in din ansökan omgående!
Vi tar inte emot ansökningar via post. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Sökord: kundtjänst, customer service, kundservice, speditör, tullhantering
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid. Skift samt beredskap / Konsultuppdrag via Placera Personal / Start omgående - 18 månader framåt
ErsättningLöneläge: Grundlön + beredskapsersättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-13
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Nilsson, Rekryterare 08-586 22 708
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3048166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.