Customer Service/Sales support
Aktiebolaget Skf / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiebolaget Skf i Göteborg,
Borås,
Tranemo,
Ulricehamn,
Gislaved eller i
hela Sverige * Att ansvara för hela orderhanteringsprocesser, från mottagandet av ordern till leverans och/eller faktura, med stort fokus på proaktiv uppföljning av orderbok samt leverans- och betalningsövervakning.
• Att proaktivt arbeta för bättre leveranslösningar och säkerställa att vi uppfyller våra leveranskrav. Detta balanseras genom att välja de mest kostnadseffektiva alternativen genom kontinuerlig uppföljning av orderbok, leveranshållning, lager, transporter, logistikkostnader etc.
• Att fungera som säljstöd även i efterarbetet (fordringar, returer osv.) inklusive att delta i genomförande av korrigerande åtgärder.
• Att stödja säljteam och Account Managers med prognoser och utvecklingsmöjligheter inom alla SKF:s olika plattformar.
• Att stötta betalnings-/faktureringsprocessen genom att analysera och föreslå/vidta åtgärder på t.ex., förfallna fakturor, betalningsvillkor, kreditgränser etc. och på det sättet bidra till ett positivt kassaflöde.
• Att bygga och underhålla starka relationer och god kommunikation med kunder/partners samt interna intressenter (Supply Chain, tjänsteleverantörer, SKF-fabriker, säljteam) för att tillsammans öka kundnöjdheten.
• Att kontinuerligt uppdatera och hantera nyckeldata i SAP och/eller databaser på ett strukturerat och systematiskt sätt.
• Att arbeta självständigt, förstå och agera på effekterna av ditt arbete i ett större sammanhang, tvärfunktionellt och i kontakt med olika delar av SKF. Du kommer även att få möjlighet att driva/delta i olika utvecklingsprojekt.
Publiceringsdatum2017-04-04Profil• Tidigare erfarenhet inom Customer Service och säljstöd, gärna ifrån fordonsbranschen.
• Generellt goda datorkunskaper, såsom Officepaketet etc. Erfarenhet av att arbeta inom SAP eller annat större affärssystem är meriterande.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska. Andra språkkunskaper (franska, tyska, italienska) är meriterande.
• Goda kunskaper och generell förståelse för logistik/demand chain.
• Tidigare kunskaper om SKF produkter, våra interna system och vår organisation är meriterande.
Personliga egenskaper
• Du kommunicerar väl, både i tal och skrift.
• God och snabb planerings- och organisationsförmåga.
• Proaktiv team player, flexibel och ha ett genuint intresse av att arbeta med kundvård och säljstöd.
SKF startade 1907 med en innovation som förändrade världen och våra lösningar fortsätter göra skillnad än idag. Det handlar om att minska friktionen och få saker att rotera effektivare vilket ger våra kunder minskat underhåll på maskiner, förbättrad säkerhet, energibesparing och lägre kostnader. Våra lösningar finns verkligen överallt. Tillsammans med 45 000 kollegor i 130 länder har du alla möjligheter att få världen att snurra mer effektivt. Vi kallar det ingenjörskonst. Välkommen till SKF. För mer information besök gärna
www.skf.com. SKF Automotive Sales, SKF Sverige AB genomgår just nu en spännande förändring. Många nya projekt är på väg in och SKF Automotive behöver därför förstärka vår Customer Service i Sverige inom vår säljorganisation för att fortsätta utveckla affären med svenska kunder. Vi söker därför efter en ny kollega till vårt Customer Service team!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Barkin
anna.barkin@skf.comFöretagAKTIEBOLAGET SKF
AdressAKTIEBOLAGET SKF
Hornsgatan 1
41550 GÖTEBORG
KontorsadressHornsgatan 1
Jobbnummer 3418572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.