CRM-specialist
Kungliga Dramatiska Teatern AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2018-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "CRM-specialist" (sökbar t.o.m. 2025-03-16) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Dramatiska Teatern AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Nacka eller i
hela Sverige Som CRM-specialist på Dramaten ingår du i ett starkt kommunikationsteam som tillsammans ansvarar för Dramatens kundkommunikation. Du blir en viktig del i Dramatens utveckling och tillväxt och driver den digitala kundlivscykeln i syfte att bygga långsiktiga kundrelationer, lojalitet och optimera intäkter. Du ansvarar för segmentering och analys av befintliga och potentiella kunder och ser till att våra processer i kunddatabas, kommunikationsverktyg och biljettsystem förs ut i organisationen.
Exempel på arbetsuppgifter Äga årsplanen för kundbearbetning och utveckling av Dramatens kunddatabas Leda utvecklingsarbetet av nya initiativ inom kundlojalitet, både tekniska och kommunikativa Planering och implementering av kampanjer och aktiviteter genom hela kundresan - före, under och efter besöket Leda och utveckla arbetet med underhåll av Dramatens kunddatabas Uppföljning och rapporter av KPI:er inom kundlojalitet inom hela organisationen Analys, test och uppföljning av CRM aktiviteter och segmentering Kravställning gentemot leverantör av kommunikationsplattformar och CRM-system
Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning inom området och minst tre års erfarenhet av en liknande roll, kanske som CRM-manager eller analytiker på såväl strategisk som operativ nivå. Du har arbetat både med digitala kanaler och traditionella tryckproduktioner och det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.
Som person är du analytisk, samarbetar väl med andra och har den kreativa och lösningsorienterade personlighet som krävs för att utveckla Dramatens CRM-arbete. Det är en förutsättning att du är en lagspelare med en prestigelös hållning. Du har ett flexibelt arbetssätt, är bra på att ta egna initiativ och är självgående. Du har alltid kunden i fokus och brinner för att skapa engagemang. Självklart behärskar du svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan!
Frågor om tjänsten besvaras av Kommunikationschef Thomas Wickell och frågor som rör anställningen besvaras av tf. Personalchef Susanne Ömossa. Facklig företrädare för Teaterförbundet är Jakob Wilhelmson. Samtliga nås på tel. 08-66 56 100.
Sista ansökningsdag är den 10 januari 2019.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-12-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanna Aronson
Susanna.aronson@dramaten.seFöretagKungliga Dramatiska Teatern AB
AdressKungliga Dramatiska Teatern AB
Nybrogatan 2
10241 STOCKHOLM
KontorsadressNybrogatan 2
Jobbnummer 4512881
Observera att sista ansökningsdag har passerat.