CRM-ansvarig

Kungliga Operan AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2025-02-13


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

CRM-ansvarig till Kungliga Operan

Vill du ta ansvar för CRM-arbetet för Kungliga Operan, Sveriges nationalscen för opera och balett? Har du ett starkt säljdriv, passion att utveckla kundlojalitet och är du en skicklig projektledare? I rollen som CRM-ansvarig ansvarar du för att våra kunder utvecklas och bygger lojalitet med oss, att vår kunddatabas är uppdaterad, relevant och ständigt aktiverad i Kungliga Operans breda utbud.

Om rollen

Kungliga Operan står inför ett spännande förändringsarbete där rollen som CRM-ansvarig har en viktig roll att utveckla och behålla vår befintliga publik.

Verksamheten ska inom två år flytta till nya lokaler medan Operahuset byggs ut och renoveras. Operan kommer att vistas på flera olika scener dit vår befintliga publik ska följa med oss. Du kommer att aktivera vår kunddatabas med målet att öka försäljningen bland befintliga kunder och därmed öka intäkterna och ha ett speciellt fokus på att förstagångs-besökaren blir en flergångsbesökare. Tillsammans med webbredaktör, affärsanalytiker och kundansvarig ingår du i ett starkt team som driver försäljningen av biljetter till våra målgrupper. Tjänsten innebär ansvar för att:

• Planera, utveckla, analysera och driva kundresor genom Marketing Automation till olika kundsegment.
• Tillsammans med affärsanalytiker initiera publikundersökningar och skapa insikter för bättre förståelse av befintlig publik.
• Identifiera och driva specifika kampanjer/försäljning till utvalda kundgrupper.
• Planera, optimera, innehållsutveckla och ta fram strategi för våra triggers inför besök samt Nyhetsbrev.
• Arbeta datadrivet och insiktsbaserat med ansvar för underhåll av CRM-verktyget Prospect 2 och Listmanager i Tessitura.

Vem du är

För att trivas i rollen som Operans CRM-ansvarig, har du högskoleutbildning inom kommunikation, marknadsföring, ekonomi eller annan eftergymnasial utbildning. Du har minst 2-4 års erfarenhet inom motsvarande roll från ex. dagligvarubranschen, besöksindustrin eller annan konsumentnära e-handel. Du har mycket goda projektledaregenskaper, är noggrann och strukturerad samt tar egna initiativ för att driva ditt arbete mot uppställda mål. Som person är du nyfiken, driven och entusiastisk över att testa nya metoder och idéer.

Du har:

• ett analytiskt affärsmässigt tänk kombinerat med en vilja att få saker och ting att hända och nå resultat.
• mycket goda erfarenheter av att arbeta med CRM och olika relevanta IT-verktyg och e-handelssystem.
• arbetat med kundutvecklingsstrategier och Marketing automation med goda resultat.
• har lätt att uttrycka dig i tal och skrift, speciellt med avseende på att skapa olika erbjudanden till kund.
• god förmåga att samarbeta och trivs med att arbeta i team.
• lätt för att se helheten och är lösningsorienterad.

Eftersom vi är en internationell arbetsplats behöver du behärska engelska i tal och skrift.

Vår avdelning

Kommunikations- och försäljningsavdelningen ansvarar för att bredda publikgrupperna, öka mängden publik och att hitta nya sätt att generera intäkter. Vi vill få fler människor att upptäcka nationalscenens konstformer; opera, balett, musik och dans. På avdelningen är vi cirka 20 medarbetare som arbetar med all intern och extern kommunikation och marknadsföring, försäljning, fundraising och filantropi, publikservice och publikutveckling samt receptionen i Operahuset. Vi tror på varandras olikheter, kompetenser och färdigheter och tillsammans utgör vi ett starkt team med stort engagemang för det vi gör.

Anställningen

Anställningen avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Arbetstiden är 40 timmar/vecka. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Du rapporterar till Försäljningschefen.

Publiceringsdatum
2025-02-13

Kontakt
Välkommen med din ansökan senast den 9 mars, urval sker löpande. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. För mer information om tjänsten, kontakta Louise Stehn (Försäljningschef). Facklig representant är Helena Lindroth, Akademikerförbunden. Du når dem båda genom e-post till förnamn.efternamn@operan.se

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Operan AB (org.nr 556190-3294)

Arbetsplats
Kungliga Operan

Jobbnummer
9163848

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: