COO till easyFairs i Göteborg

PSPartner / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

easyFairs är världens ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. De gör det enkelt för människor att mötas och göra affärer i en professionell miljö. easyFairs har sitt globala huvudkontor i Bryssel och deras nordiska huvudkontor ligger i Göteborg där de är ca 55 anställda. Tillsammans med kontoret i Stockholm och Helsingfors arrangerar de drygt 50 mässor per år i de nordiska länderna. easyFairs är en del av den Belgiska koncernen Artexis easyFairs Group som finns i 11 länder och arrangerar fler än 100 mässor per år och driver 8 mässanläggningar, bl a Kistamässan och Malmömässan i Sverige. Läs mer på www.easyfairs.com

Publiceringsdatum
2015-11-13

Dina arbetsuppgifter
Som COO kommer du att vara med och påverka easyFairs framtida arbetsmodell där fokus ligger på tillväxt. Du rapporterar till den nordiska koncernchefen för Artexis easyFairs Group som är placerad i Göteborg och sitter med i koncernens nordiska ledningsgrupp. Som COO har du helhetsansvaret för verksamheten i Göteborg och ett kommersiellt ansvar för ca 25 mässor per år, vilka äger rum i Sverige, Norge och Danmark. Du har ett personalansvar för ca 55 medarbetare och till din hjälp har du sex projektchefer som rapporterar till dig. Projektcheferna har i sin tur ett personalansvar för sina medarbetare. Tillsammans med medarbetarna ska du utveckla arbetsrutiner och effektivisera bolagets processer för att ständigt öka affärsnyttan. Du kommer att arbeta med både kortsiktiga mål på daglig basis samt mer långsiktiga strategier för verksamheten. Genom ett moget ledarskap ser du till att kontinuerligt maximera affären, utveckla marknadsföringen, coacha medarbetarna och skapa en miljö där kreativitet, entreprenörskap och nya lösningar gör att verksamheten hela tiden utvecklas. Det är du som tillsammans med gruppen ser till att generera mervärden för easyFairs kunder vid varje möte. easyFairs har ett mycket tydligt tillväxtmål vilket ställer höga krav på din förmåga att entusiasmera och coacha dina medarbetare till framgång.

Kvalifikationer
Du har minimum 10 års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom marknadsföring och försäljning. För att lyckas i rollen har du stark egen drivkraft och är en utpräglad tävlingsmänniska som har förmågan att leverera resultat. Du är orädd, kreativ och tycker om utmaningar samt att du trivs i en snabb och föränderlig miljö. Du är strukturerad både som person och i arbetet samt har en affärsmässig och kundorienterad approach i allt du gör. Du är en engagerad och coachande ledare som har förmågan att entusiasmera och inspirera samtidigt som du är empatiskt och professionell. Du har vanan att både arbeta strategisk och se till helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva verksamheten framåt.

Tempot på easyFairs är mycket högt och det är därför viktigt att du är en "doer" som har ett starkt driv och engagemang i allt du gör. Du är analytisk och har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel och Powerpoint och har bra kunskaper i presentationsteknik samt retorik. Du har en relevant högskoleutbildning, alternativt någon eftergymnasial utbildning såsom IHM eller motsvarande. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift och vi ser gärna att du har erfarenhet av att skapa innehåll/content.

Vi erbjuder:

En fantastiskt spännande utmaning för rätt person där du får vara med och utveckla organisationen och dess koncept. easyFairs är marknadsledande inom sitt segment och drivs av en entreprenörsanda där de hela tiden utvecklar nya produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. De har en stark tillväxt och har vuxit med ca 20 % per år sedan starten i Sverige 2004.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, ansök på www.pspartner.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se"

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2526756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: