Controller till Försäkringskassans Telefonkundtjänst/Självbetjän
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 021915-2008
Försäkringskassan är inne i ett intensivt omvandlingsskede. Vill du vara med och påverka hur vi utformar och utvecklar vår ekonomi-, resultat- och verksamhetsstyrning inom Telefonkundtjänst/Självbetjäning?
I den verksamhetsstruktur som nu byggs upp kommer det att finnas tre kundmötesorganisationer som är samlade under en nationell ledning. Telefonkundtjänst/Självbetjäning, Nationella försäkringscenter och Lokala försäkringscenter. Dessa ska tillhandahålla försäkringsförmåner, beslut, utbetalningar, samordning, information och service till kunderna samt samverka på regional/lokal nivå med externa parter.
Nu söker vi en controller till ledningen för Telefonkundtjänst/Självbetjäning (TK/SB). Hela organisationen inom Telefonkundtjänst/Självbetjäning består av ca 680 personer och finns på 5 orter i landet.
Publiceringsdatum2008-04-25Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifternas huvudsaklig inriktning är sammanställning, analys och tolkning av finansiella resultat och verksamhetsresultat inom verksamhetsområdet. Verksamhetsplanering, budgetering och kalkylarbete är andra arbetsområden. Controllern deltar även i arbetet med utveckling av nya nationella uppföljningsmodeller.
KvalifikationerFör denna roll söker vi dig med akademisk examen inom ekonomi och ett par års erfarenhet av ekonomistyrning. Du är strukturerad och noggrann, drivande och initiativrik. Du är analytisk och kan tolka, förstå och lösa komplexa frågeställningar samt kommunicera slutsatserna av analyserna i tal och skrift. Du är kommunikativ och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Erfarenhet av projektledning är meriterande.
Övrig informationControllertjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad vid Huvudkontoret i Stockholm.
Mer information
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Försäkringsdirektör Telefonkundtjänst/Självbetjäning Ann Persson-Grivas, telefon 08-786 9165. Information om rekryteringsprocessen lämnas av HR-specialist Stig Lindblom, telefon 08-786 79 63.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO-S-FK-HK Sören Teljevik, för ST-FK-HK Viveca Loman, och för SEKO-FK Ebrima Dibba. Samtliga nås på telefon 08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 021915-2008 senast den 20 maj 2008. Du är dock välkommen att skicka in dina handlingar tidigare då vi läser ansökningarna fortlöpande. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 204156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.