Compensation & Benefits Specialist

The Nielsen Company / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Nielsen Company i Stockholm

The Nielsen Company är ett globalt informations- och medieföretag med ledande marknadspositioner och välkända varumärken inom marknadsinformation, medieinformation, online- och mobilundersökningar. Det privatägda företaget är verksamt i mer än 100 länder med huvudkontor i Haarlem, Nederländerna och i New York USA. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 70 anställda. Mer information finner du www.se.nielsen.com.
Ledarskap och kompetensutveckling är prioriterade frågor för oss och vi arbetar med tydliga processer för kompetensutveckling och karriärutveckling. Engagerade och positiva medarbetare är vår nyckel till framgång och därför är det viktigt för oss att arbeta med tydliga medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Genom att ge varje person stor frihet i sitt arbete att uppnå fastställda mål, försöker vi skapa ett arbetsklimat där idéer uppmuntras och initiativkraft tas tillvara. I detta ligger även att ge alla medarbetare trevlig arbetsmiljö samt att göra dem delaktiga i företagets framgångar. Som anställd hos Nielsen har du även goda möjligheter till en internationell karriär inom något/några av våra verksamheter utomlands.
Nielsen arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor t.ex. vad gäller löner, föräldraledighet och chefstillsättning. Nielsen eftersträvar mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk.

Publiceringsdatum
2010-01-14

Dina arbetsuppgifter
Denna tjänst är en deltidstjänst och det finns möjlighet att arbeta som Compensations & Benefits Specialist inklusive löneadministration (75%), alternativt enbart Compensations & Benefits Specialist (50%). Som Compensation and Benefits Specialist är du vår expert som säkerställer att vi har rättvisa och marknadsmässiga löner och förmåner. Du ansvarar själv för löneadministration, samt planering, utveckling och implementering inom ditt expertområde. Du samarbetar med chefer och medarbetare i organisationen, samt har kontakt med kollegor i andra länder. Rapportering sker till svenska HR-chefen och du ingår i ett Nordiskt HR-team. I dina arbetsuppgifter ingår:
• Ansvara för administration av lön (hela processen), förmåner och kompensation, statistik, nyckeltal.
• Ansvara för lönerevision, löne- och förmånsanalyser, lönerekommendationer och bonusplaner. Se till att chefer har de verktyg och den information de behöver för att säkerställa rättvisa och marknadsmässiga löner.
• Ansvara för försäkrings- och pensionsfrågor. Vara vår expert internt samt kontaktperson mot försäkrings och pensionsbolag. Det är viktigt att du har god kunskap om vår pensions- och försäkringspolicy, samt gärna regler kring expatriates.
• Ge support vid övriga HR-processer i mån av tid; t.ex. rekrytering, utbildning, utveckling/uppdatering av policies, arbetsrätt etc.
Bakgrund
• Din bakgrund kan t ex vara ekonomiskt gymnasium samt 2-3 års erfarenhet av att arbeta med kompensation, förmåner och lön. Du kan även vara nyutexaminerad från universitetet med relevant utbildning (HR eller ekonomi). Om du även har arbetat med andra HR-frågor än kompensation/lön och/eller har en löneutbildning är det meriterande.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet samt något HR-program. Har du arbetat i SAP och Hogia är det meriterande.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska (flytande i tal och skrift). Du har inga problem att kommunicera både på svenska och på engelska.
Personlig profil
• Du har hög integritet, har lätt för att samarbeta, har hög servicenivå och är prestigelös.
• Du gillar skarpt att arbeta med siffror, är analytisk och har förmågan att se både detaljer och helheten. Du är mycket noggrann.
• Du har ett stort driv, tar eget ansvar samt har god organisations/planeringsförmåga.
• Du har mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag i snabb utveckling! Dina arbetsuppgifter är utvecklande och utmanande och arbetsplatsen består av ett team av positiva och engagerade kollegor.

Arbetstider och omfattning
Arbetstid: Deltid, 75% alternativt 50% (heltid=37,5 h/vecka). Vänligen skriv i din ansökan om du söker tjänsten inklusive eller exklusive löneadministration. Anställningsstart: Så snart som möjligt (enligt överenskommelse). Sista dag att ansöka är 2010-01-27. Vi läser ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt! OBS! Endast ansökan via vår hemsida!

Ersättning
För frågor om tjänsten - välkommen att kontakta Bernard Oghene, Compensation & Benefits Specialist, telefon: 08-453 25 72 eller bernard.oghene@nielsen.com Besök gärna vår hemsida för mer information om företaget: http://www.se.nielsen.com Läs mer om vårt erbjudande under karriär på hemsidan: http://www.se.nielsen.com/careers

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-01-31
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
The Nielsen Company

Adress
The Nielsen Company
BOX 17520
11891 STOCKHOLM

Jobbnummer
565883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Nielsen Company

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Nielsen Company: