Collector Assistant till Retail-teamet
Alektum Group / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du vår nya Collector Assistant?
Retail-teamet söker nu en ny spelare till sitt vinnande lag!
TJÄNSTEN
I rollen som Collector Assistant (administrativ assistent till inkassohandläggare) arbetar du i inkassoteamet Retail som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med fokus på telefoni och administration. Vid behov kan det även bli aktuellt att stötta de andra inkassoteamen.
I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
• Inkommande och utgående gäldenärssamtal
• Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
• Administrativ support till inkassohandläggarna
• Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA
• Upprättande av avbetalningsplaner
• Arkivering
Arbetet som Collector assistant hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt.
För att lyckas i rollen se vi att du som söker har ett grundläggande ekonomiskt tänk. Du får gärna vara gymnasieekonom eller ha läst kurser inom ekonomi och administration. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.
Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom service, kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemetNOVA och har tidigare erfarenhet inom inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter via telefon lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga.
Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen (prov)tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
Startomgående eller enligt överenskommelse.
Vad erbjuder vi?
• Betald utbildning inom juridik och ekonomi
• Samtalscoachning (ett coachande ledarskap)
• Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik
• Vårt huvudkontor ligger centralt beläget i Nordstan, Göteborg. Du arbetar i fräscha och öppna kontorslandskap tillsammans med härliga kollegor.
Välkommen med din ansökan senast den16 februari 2018.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Tuija Stolpe, Team Manager Retail,
tuija.stolpe@alektumgroup.com (mailto:
tuija.stolpe@alektumgroup.com)
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner,
isabell.konjic@alektumgroup.com (mailto:
isabell.konjic@alektumgroup.com)
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-01-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 3927507
Observera att sista ansökningsdag har passerat.