Collection Advisor till Big Ticket
Axactor Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Axactor Sweden AB i Göteborg Vi söker nu ytterliggare en stjärna till vår viktiga, strategiska satsning Big Ticket. Är du driven, tävlingsinriktad och brinner för att arbeta med stora fordringar? Då är du personen vi letar efter. Tveka inte att skicka in din ansökan - vi kan garantera dig en grymt spännande resa!
Publiceringsdatum2021-04-29Beskrivning av jobbetI rollen som Collection Advisor inom Big Ticket ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för hanteringen av våra större fordringar. Du arbetar proaktivt, lösningsorienterat och relationsbyggande för att nå och sluta överenskommelser med så många gäldenärer som möjligt. Rollen innebär också nära dialog och samarbete med Kronofogden. Vi kallar det hantverksinkasso.
Målsättning med Big Ticket är att hantera våra största och viktigaste fordringar och öka kassaflödet både i våra egenägda portföljer men även för våra kunder. Teamet består idag av tre Collection Advisors samt Department Manager. Teamet har även ett tätt samarbete med våra övriga Collection-avdelningar.
Tjänsten är på heltid och placerad i Göteborg, i våra nya, fina lokaler. Arbetstid är måndag-fredag 08:00-17:00. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Du rapporterar till Department Manager Big Ticket.
Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat inom branschen, du har några års erfarenhet av inkasso och är grym på förhandling. Du är självständig och vill bygga för framtiden, du utmanar dig själv och andra genom att ha ett proaktivt förhållningssätt. Du har förmågan att fatta snabba beslut och förklara dessa på ett professionellt, förtroendeingivande och pedagogiskt sätt. Du har en god samarbetsförmåga att trivs att arbeta i grupp
Du talar och skriver svenska obehindrat och hanterar det engelska språket flytande i tal och skrift. Vi ser gärna att du är en framåt person, som tycker att ambition, noggrannhet och positiv inställning är a och o. Vi värdesätter personliga egenskaper som stämmer överens med våra värderingar passion, förtroende och proaktivitet.
Kontakt och ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 30 maj 2021. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar utdrag ur belastningsregistret samt gör kreditupplysning som en del av processen i denna rekrytering.
Om företagetVi är ett modernt och internationellt inkassobolag, som sticker ut ifrån mängden. Sedan vi startade 2015 har vi utmanat inkassobranschen, som många uppfattar som långsam och stel, med våra värdeord; passion, förtroende och proaktivitet som är med oss i allt vi gör. Att inkassobranschen har en fortsatt viktig roll i dagens samhälle är något vi bara blir mer och mer övertygade om. Vi arbetar dagligen med att hjälpa människor i en tuff situation men också, och framförallt, hjälper vi företag att få betalt för sitt slit. Ett företag med höga visioner och ambitioner som ständigt vill förbättra och ligga i framkant med smarta system och digitala verktyg - det är vi!
Axactor finns i hela sex länder; Sverige, Norge, Finland, Italien, Tyskland och Spanien med över 1200 anställda. Vårt svenska kontor ligger i Göteborg, där sitter vi i moderna, fräscha lokaler i Nordstan. Viben på kontoren är präglad av en tydlig företagskultur; alltid energifylld och peppig till max! För att förstå vad vi menar; spana in vår Spotify-lista som går varm på kontoret i tid och otid, men mest på fredagar då det givet är lite mer partykänsla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön + bonus
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAxactor Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Axactor Sweden AB (org.nr 556717-2597),
https://www.axactor.com/se Jobbnummer 5752901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.