Client Coordinator till Seago Line!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Trivs du med att arbeta i ett högt tempo med fokus på internationella kontakter, service och långsiktig kundvård? Vill du ingå i ett högpresterande team med kunden i fokus? Vi på Adecco Office & HR ger dig möjligheten att utvecklas som Client Coordinator hos Seago Line.

Publiceringsdatum
2016-10-05

Om tjänsten
Seago Line bildades 2011 som ett tillägg till affärsverksamheten Maersk Line. Som en del av A.P Möller- Maersk koncernen, så är Seago Line inriktade på Medelhavsområdet och den Europeiska containermarknaden. Verksamheten är en fristående juridisk enhet och verkar fullt som en helt självständig affärsenhet. Seago Line sysselsätter 350 kollegor i fler än 250 länder i hela regionen, och har sitt huvudkontor i Köpenhamn samt driver fler än 70 fartyg.

I rollen som Client Coordinator kommer du att arbeta med customer service och sales support i en internationell och utmanande affärsmiljö som karaktäriseras av starkt kundfokus, en fartfylld miljö likväl som mångfald.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innefatta:
• Utifrån en mycket god kundkännedom ge kundbemötande i världsklass vid skeppningsfrågor kring alla delar i skeppningsprocessen, både import och export.
• Tvärfunktionellt samarbete och ett proaktivt arbetssätt kring olika problem- och frågeställningar.
• Att arbeta löpande med att förbättra processerna, både på kund- och processnivå.

Som Client Coordinator ansvarar du för att bidra till att nå verksamhetens uppsatta mål. Du kommer att ha löpande kontakt och kommunicera med interna intressenter samt verksamhetens globala servicecenter.

Om dig
Du som har en akademisk utbildning inom logistik, ekonomi eller annat relevant område samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift och med fördel kunskap i minst ett annat skandinaviskt språk. Som van datoranvändare, vad gäller både Officepaketet och olika affärssystem, kommer du snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter.

Viktigt för tjänsten är:
• Akademisk utbildning med inriktning mot logistik, ekonomi eller likvärdigt
• Erfarenhet av att arbeta med customer service och/eller sales support
• Behärskar det engelska samt ett skandinaviskt språk obehindrat i tal och skrift

För att trivas på den här arbetsplatsen är du en person som trivs i en fartfylld miljö, där du får arbeta med många uppgifter parallellt. Som person är du kundorienterad och service minded där du drivs av att leverera utomordentlig kundservice. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Du är en person som har en god förmåga att se till detaljerna samtidigt som du har en god överblick över helheten. Med förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning hanterar du det höga tempo som råder och en föränderlig arbetsmiljö. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Har du även god analytisk förmåga är detta rätt tjänst för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget kommer att pågå ett år framöver och för rätt person kan det finnas goda möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är förlagda till vardagar kl 08.00-16.45 med möjlighet till flextid. All kontakt gällande uppdraget sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att  kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3086498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: