Circle K söker en CRM & Sales Specialist
Circle K Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2025-10-28
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Circle K Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Job Description
Du har förmodligen redan mött oss. Kanske har du stannat till för en kopp kaffe, tankat bilen eller köpt något att äta på resan. I så fall vet du vad Circle K står för; att göra vardagen enklare för människor världen över. Vi har vuxit till ett framgångsrikt globalt företag med mer än 15 000 butiker i 24 länder. Totalt har vi mer än 130 000 anställda som arbetar i våra butiker och på servicekontoret. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen och vi kommer att uppnå detta genom att erbjuda bra produkter och snabb och vänlig service. Det är därför det är så viktigt för oss att vi hittar rätt personer, och det är därför vi gör vårt yttersta för att du ska utvecklas i din yrkesroll. För när du växer så växer även vi!
B2B Mobility & Sales (BMS) ansvarar för försäljningen av Circle K:s mobilitetsprodukter och tjänster till företag på den svenska marknaden och nu söker vi dig som vill vara med på resan. I den här rollen är du en del av vår säljorganisation och stöttar och bidrar till utvecklingen av våra arbetssätt samt är med och driver digitalisering och standardisering av säljprocessen, från första kontakt till avslut. Du blir en del av ett engagerat team där du får möjlighet att växa, lära dig av erfarna kollegor och arbeta i Salesforce, ett av marknadens vassaste CRM system.
Vilka är vi?
* B2B Mobility & Sales strävar efter att göra det lite enklare för kunden varje dag i kampen om att bli företagskundens föredragna-mobilitetspartner.
* Som en del i avdelningen Sales Enablement bidrar du till att Circle K:s säljorganisation har de bästa möjligheterna att möta företagskundens föränderliga behov.
* Circle K är marknadsledare och vägvisare med en global organisation och en framåtlutad utvecklingsagenda med hög ambition att forma framtidens energi- och mobilitetsmarknad.
Du blir del i ett engagerat team som arbetar med både pre- och after sales, teamet består av sex personer och du rapporterar till Marie Nilsson, Sr Manager Sales Enablement. I rollen kommer du samarbeta tätt med hela säljorganisationen för att utveckla vår säljprocess till att bli mer digitaliserad och datadriven.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
* Identifiera och kvalificera potentiella kunder, följa upp de olika stegen var i säljprocessen kunden befinner sig
* Säkerställa ordning och reda i kundregistret och se till att det är hög kvalitet genom hela säljprocessen
* Implementera digitaliserade och standardiserade processer för lead-generering
* Digitalisera resan, hitta nya kunder och se till att det är korrekta data och att systemet alltid är uppdaterat
* Koordinera, utmana och ge stöd under hela säljprocessen till säljningsorganisationen som består av tre försäljningschefer samt 15 säljare
* Identifiera förbättringsmöjligheter och delta i olika utvecklingsprojekt i syfte att förbättra arbetssätt, resultat och prestation
Vi söker dig som:
* Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknad, sälj
* Tidigare har arbetat med CRM-verktyg
* Är analytisk och trivs med att hantera mycket data och se mönster
* Har goda kunskaper och är trygg att använda svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande för rollen om du har arbetat i Salesforce.
Publiceringsdatum2025-10-28Dina personliga egenskaperVi söker dig som är självgående och som har en förmåga att förstå och analysera komplicerade data och kunna kommunicera det lättförståeligt till andra. För att lyckas i rollen ser vi även att du är en person som är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Hos oss finns många utvecklingsmöjligheter och du kommer trivas om du har en nyfikenhet att lära dig nya saker och trivs när du får samarbeta och lyckas tillsammans med andra.
Bra att veta:
* Omfattning: Heltid, detta är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning på sex månader
* Arbetstider: Kontorstider, 37,5h/vecka
* I tjänsten utgår du från vårt servicekontor i Stockholm. Kontoret ligger idag på Södermalm, från årsskiftet 2025/2026 flyttar vi till nya lokaler vid Globenområdet. Vi tror på kraften i samarbete och gemenskap, därför arbetar vi tillsammans från kontoret eller ute på våra stationer fem dagar i veckan.
Så ansöker du * Sista ansökningsdag 5/11, ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan vara tillsatt före sista ansökningsdag. Skicka in ditt CV utan bild och ålder. Vi vill fokusera på din erfarenhet och kompetens, inte på hur du ser ut som eller hur gammal du är och önskar inget personligt brev. Vår rekryteringsprocess består av tester, intervjuer och referenstagning. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv.
* Facklig kontakt är Håkan Karaoglu 070-429 63 49
Vad vi erbjuder:
På Circle K får du en nyckelroll i att forma framtidens B2B försäljning på våra servicestationer inom ett globalt företag med höga ambitioner för innovation och hållbarhet. Du blir en del av en dynamisk och engagerad organisation där du får möjlighet att påverka, utmana och utvecklas tillsammans med kollegor både lokalt och internationellt. Vår kultur präglas av våra värderingar: One Team, Take Ownership, Do The Right Thing och Play To Win. Vi tror på arbetsglädje, meningsfulla uppgifter och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Hos oss trivs du som gillar högt tempo, tar ansvar och brinner för att skapa värde med hög kvalitet.
Ersättning SALARY
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R539081".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Circle K Sverige AB (org.nr 556000-6834)
Arbetsplats Circle K
Jobbnummer 9577584