Chefssekreterare till kommunikationsavdelningen, Stockholm
Polismyndigheten / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Kommunikationsavdelningens kansli söker en chefssekreterare med huvuduppgift att ge ett administrativt och praktiskt stöd till kommunikationsdirektören på Polismyndigheten. Vi söker dig som vill utvecklas och växa i din yrkesroll!
Kommunikationsdirektören ingår i Polismyndighetens nationella ledningsgrupp och ansvarar för kommunikationsavdelningens arbete. Kommunikationsavdelningen, med drygt 200 medarbetare, levererar kommunikationsstöd, dygnet runt, till hela myndigheten och är representerad i hela landet.
Kommunikationsavdelningens kansli är en grupp på 10 kollegor där majoriteten är placerade i centrala Stockholm. Vi stödjer avdelningen genom samordning, verksamhetsutveckling och administrativt stöd.
Publiceringsdatum2023-03-13Dina arbetsuppgifterDin huvudsakliga uppgift är att ge ett kvalificerat administrativt stöd till kommunikationsdirektören men du ska också stödja och handlägga andra frågor som hanteras av kommunikationsavdelningens kansli.
I uppdraget ingår exempelvis att:
Planera, boka, hantera logistiken kring möten av olika slag.
Beställa och göra inköp, hantera fakturor, utlägg, administrera sjukfrånvaro och semester
Ärende -och posthantering med akt- och arkivhantering samt i övrigt allmänna administrativa arbetsuppgifter t.ex. skriva mötesanteckningar
Bistå med övrig administration och handläggning som avdelningens kansli ansvarar för.
KvalifikationerVi söker dig som har:
Gymnasieexamen
Minst 5 års yrkeserfarenhet av arbete inom administrativt ledningsstöd
Mycket god datorvana i Officepaketet
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning eller annan större organisation
Dina personliga egenskaperVi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och van att hantera snabba förändringar och uppdrag. Du är social med en hög servicenivå. Vi ser att du är självgående, bra på att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du initiativtagande och har god förmåga att kommunicera.
KontaktHar du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Johan Kockum, tfn 070-895 20 37
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta HR-konsult:
Daniela De Santi, mail:
daniela.de-santi@polisen.seFacklig information
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Pär Renberg, 072-246 52 37
Övrig information:
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningSå ansöker duVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 27/3 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A142.786/2023 mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-27
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A142.786/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Polhemsgatan 30 (
visa karta)
102 26 STOCKHOLM
Jobbnummer 7538862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.