Chefsassistent till Adecco
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2019-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chefsassistent till Adecco" (publicerad 2019-10-02) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare arbetat som chefsassistent, administrativ assistent, koordinator eller liknande? Har du kanske tidigare erfarenhet som personlig assistent till verkställande direktör på ett stort företag? Är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad samt har ett ständigt proaktivt tänk i ditt arbete och söker en ny utmaning? Då ska du söka tjänsten som Chefsassistent mot framtida tjänster hos Adecco.
Publiceringsdatum2019-04-09Om tjänstenSom Chefsassistent supporterar du vanligtvis en eller flera chefer med diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta mycket med mail- och kalenderhantering, resebokningar och koordinering kring detta. Du kommer också att arbeta med förberedelser inför ledningsmöten med presentationsmaterial och agenda samt protokollföring etc. Du kommer också att koordinera såväl interna som externa resor, event och besök samt vara behjälplig i annat administrativt arbete. Som chefsassistent kommer du att få varierade arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att ha många internationella kontaktytor.
I din roll som Chefsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Mail- och kalenderhantering
• Förbereda möten, agenda och protokoll
• Förbereda presentationsmaterial
• Planera och koordinera diverse event, besök och konferenser
• Övrigt administrativt arbete
Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat som Chefsassistent, Administrativ assistent, Koordinator eller liknande. Du trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du service-minded, flexibel, effektiv och kommunikativ med hög integritet. Du behöver också vara strukturerad, organiserad och professionell, ha en god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Erfarenhet av arbete i ett globalt bolag är meriterande.
Eftersom våra kunder arbetar globalt kommer du ha kontaktytor över hela världen, det är därför viktigt att du behärskar både svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift. Du behöver också ha god datorvana samt lätt för att sätta dig in i nya system.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Våra tjänster inom området är konsultuppdrag. Vi får in flertalet liknande uppdrag löpande och vanligtvis ska de tillsättas omgående eller inom en månad. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och arbetar på plats hos våra kunder. Tjänsterna är på heltid, kontorstider. Vanligtvis pågår våra uppdrag initialt under 6 månader. För rätt person finns mycket god chans till förlängning, ibland kan det också finnas chans till anställning direkt hos vår kund efter uppdragsperioden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Hassti Shahidi via 0736-847125 eller
hassti.shahidi@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Chefsassistent, Executive Assistant, Manager Assistant, Administrativ Assistant, Management Coordinator, Administration, Chefsassistent, Personal Assistant, Personlig Assistent, Senior PA, Admin, Koordinator, Göteborg, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-08
Ange följande referens när du ansöker: ref-29209
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHassti Shahidi Sarvghad
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4721766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.