Chef till planerings och uppföljningssektionen
Transportstyrelsen / Chefsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Arjeplog,
Sorsele,
Arvidsjaur,
Malå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Arjeplog,
Umeå,
Härnösand,
Borlänge,
Västerås eller i
hela Sverige Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Vi söker en sektionschef till avdelning Fordonsinformations kundtjänst. På kundtjänsten hanteras ärenden gällande trängsel- och fordonsskattefrågor. Denna tjänst är placerad på planerings och uppföljningssektionen, den sektionen har som uppgift att koordinera och likrikta arbetet på enheten.
I uppdraget som sektionschefchef på Kundtjänstenhetens planerings och uppföljningssektion kommer du tillsammans med dina medarbetare vara ett viktigt nav i kundtjänstenheten. Du kommer ansvara för cirka 10 medarbetare, alla med en stor verksamhetskompetens. Sektionen ansvarar för allt från att styra och följa upp produktionen på enheten, representera i utvecklingsprojekt som representanter för kundtjänstverksamheten. Sektionen har inte direkt kundkontakt utan stödjer och underlättar för de som har det.
Du kommer i din roll som chef att ge medarbetarna optimala förutsättningar i för arbete genom ett coachande ledarskap med tydliga ramar.
Enheten består av nio kundtjänstsektioner, lokaliserade i Visby, Borlänge, Arjeplog och Örebro, samt en tionde sektion för planering och uppföljning. Sektionscheferna blir ditt stöd och bollplank i din roll som ledare hos oss och ni ingår i samma ledningsgrupp. Enhetschefen är placerad i Örebro.
Ditt ledarskap
Som chef ansvarar du för verksamheten inom din sektion och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.
Du kommer att
Ansvara för att leda planerings- och uppföljningssektionens medabetare, det är en sektion med hög kompetens och en stor bredd i tilldelade uppdrag.
Du måste ha
• relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar under minst tre år.
• jobbat inom verksamhet med kundservice alternativt en verksamhet med större ärendeflöden
• erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete.
Det är meriterande om du också har
• arbetat som chef i statlig förvaltning eller myndighet
• erfarenhet av att arbeta i en ledningsgrupp.
Vi vill att du
• är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad
• är drivande och har en helhetssyn
• är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt
• är initiativrik och entusiasmerande
• har god förmåga att fatta beslut
• är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa
• har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten
• har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna
• har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Arjeplog. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Magnus Johansson på 010-495 61 52
magnus.johansson2@transportstyrelsen.se ST, Jannike Jansson och Saco, Astrid Edlund nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-8940. Vi behöver din ansökan senast den 6 november 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Kort om avdelning Fordonsinformation
Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.
Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-10-20ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099),
http://www.transportstyrelsen.se/ Jobbnummer 7092503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.