Chef Publik & Service

Kungliga Operan AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm

Kungliga Operan söker efter dig som drivs av att skapa bra möten mellan människor och som vill leda arbetet med att ge den bästa helhetsupplevelsen för Operans besökare och publik.


Kungliga Operan välkomnar ca 300 000 gäster i och utanför Operahuset varje år. Som Chef Publik och Service kommer du ha det samlade ansvaret för publikvärdar, säkerhet och service för publik, kundservice och merförsäljning samt serviceenheten (receptionen). Du har det övergripande ansvaret för receptionen, publikbemötande i och utanför Operahuset, biljettförsäljning, planering och koordinering av publika aktiviteter. Projektledning och samverkan är en central del i din roll där du kommer att projektleda exempelvis biljettsläpp och publika evenemang i samarbete med andra roller och avdelningar.


Som Chef för Publik och Service leder och fördelar du arbetet på avdelningen. I rollen ingår både ansvar och uppföljning av budget samt personalansvar som inkluderar rekrytering, utbildning, lönesamtal och utveckling. Du ansvarar för säkerheten i publika utrymmen samt för service och säkerhet i serviceenheten för både medarbetare och gäster. I rollen är du även operativt ansvarig för biljettsystemet, växel- och hänvisning, kundärendehanteringssystemet. Slutligen ansvarar du också för enhetens offentliga upphandling och du rapporterar till Kommunikations- och marknadschef samt ingår i avdelningens ledningsgrupp.


Vi tror att du som söker har gedigen erfarenhet av att leda en verksamhet där samspel med andra avdelningar och professioner sker frekvent. Du är en erfaren ledare som arbetar teamorienterat med ett coachande ledarskap som bidrar till både verksamhetens och individens utveckling. Som ledare är du också en viktig förebild genom att vara drivande, entusiasmerande och engagerar dina medarbetare i arbetet mot att utveckla verksamheten på ett strukturerat sätt. Du har en stor tro till dina medarbetares kompetens och arbetar för att ta tillvara på var och ens potential. För att passa i rollen är du nyfiken och har ett stort intresse för människor i service. Du har förståelse för vikten av att sätta gästen i fokus och leverera bästa möjliga service.

Vi tror också att du:

• Agerar och står för Operans Medarbetarfilosofi; Kommunikativ, Professionell & Samverkande
• Har erfarenhet av roller med chefs- och budgetansvar
• Har ett strukturerat arbetssätt som präglas av förmåga till framförhållning och planering samt uppföljning och utvärdering
• God vana att sätta processer och rutiner för att förenkla det administrativa arbetet.



Om du känner att det här är en roll för dig så kan vi erbjuda en fantastiskt rolig, kreativ och nyskapande arbetsplats med stor kollegial omtanke. Här ges du möjlighet till en spännande roll där du kommer att vara med och driva utvecklingen av nya tjänster för att locka ny publik till Operan! Vänta inte med din ansökan då intervjuer sker löpande..

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse. Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Operan AB (org.nr 556190-3294)

Arbetsplats
Kungliga Operan

Jobbnummer
8494109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Operan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Operan AB: