Chef - HR Consulting
Aditro Shared Services AB / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro Shared Services AB i Sundbyberg,
Stockholm,
Norrköping,
Lidköping eller i
hela Sverige Vill du vara med och spela en nyckelroll i utvecklingen av Aditros konsultverksamhet? Trivs du med att driva förändring och effektivisering samt är en engagerad och entusiasmerande ledare? Då kan detta vara en tjänst för dig. Aditro söker en affärsdriven och dynamisk ledare redo att axla rollen som Chef för HR Consulting.
Vi är på en förändringsresa mot att bli utvecklingspartner snarare än en mjukvaruleverantör. Vi vill skapa mervärde för våra kunder genom best practise HR- och löneprocesser. Du kommer tillsammans med chefskollegorna och ditt team säkerställa ständig utveckling av hur vi leder våra projekt för att uppnå det målet.
HR konsultteamet är del av Customer Experience (CX) - verksamheten i Sverige. Du kommer att rapportera till Director of CX och ingå i CX ledningsgrupp. HR konsultteamet består i dagsläget av nio medarbetare.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Leda ett team av HR-konsulter som driver implementationsprojekt hos våra kunder
• Ansvarig för teamets budget, bemanning och beläggning samt ha en aktiv roll i den övergripande resursplaneringen kopplat till vår projektportfölj
• Säkra kontinuerlig kompetensutveckling- och överföring
• Tillsammans med teamet och chefskollegor initiera och driva kontinuerliga förbättringar i hur vi leder projekt
Stämmer följande in på dig?
• Du leder idag ett team av konsulter med fokus på att implementera affärsprocesser och stödsystem
• ...eller så har du erfarenhet av att leda ett team eller organisation i förändringsarbete, ex. att införa nya arbetssätt genom tvärfunktionellt samarbete
• Du är en tydlig och inkluderande ledare som engagerar, och kommunicerar med din omgivning, både internt och externt
• Du har en relevant examen inom ekonomi, HR eller IT
• Du är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska
Meriterande är om du
• Har arbetat som konsult eller projektledare med fokus på att implementera affärsprocesser och stödsystem, gärna inom HR
Aditro erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en spännande bransch med kunder i större delar av Europa. Du kommer att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö som präglas av professionalism, prestigelöshet samt en sann vilja att samarbeta och leverera den bästa lösningen till våra kunder. Du ges flexibilitet kring din arbetstid och självklart får du förmåner som friskvårdsbidrag, lunchbidrag, möjlighet till löneväxling mm.
Publiceringsdatum2021-10-06Övrig informationPlacering alternativt i Sundbyberg eller i Norrköping. Notera att arbetet kommer innebära resor främst inom Sverige.
Vi ser fram emot din ansökan senast 27/10. Vi hanterar ansökningar löpande. Vid frågor- välkommen att kontakta Melissa Höjwall.
Aditro är en av de ledande leverantörerna av HR- och lönesystem samt löneoutsourcing i Norden. Genom att kombinera nästan 60 års erfarenhet med dagens mest avancerade mobilteknologi, förändrar Aditro hur HR och lön fungerar.
Aditro är en del av SD Worx med mer än 76 000 organisationer som litar på deras +75 år av erfarenhet. SD Worx erbjuder HR- och lönelösningar för 150 länder, beräknar löner för ungefär 5 miljoner anställda och rankas bland världens 5 största. De mer än 5 300 anställda på SD Worx finns i 16 länder; Belgien, Österrike, Estland, Finland, Tyskland, Irland, Luxembourg, Mauritius, Nederländerna, Norge, Polen, Spanien, Sverige, Schweiz, och England.
Mer information på
www.sdworx.comVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAditro Shared Services AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aditro Shared Services AB (org.nr 556985-9811),
http://www.aditro.se/ Arbetsplats Aditro
Jobbnummer 6019687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.