CEO Assistant & Sales Coordinator till Telenor IoT!

Academic Work Sweden AB / Assistentjobb / Stockholm
2025-12-18


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill bli en nyckelspelare för VD och ledningsgrupp på Telenor IoT i rollen som CEO Assistant & Sales Coordinator. Vi erbjuder en dynamisk roll där din proaktivitet och organisatoriska förmåga är avgörande. Är det dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Telenor IoT är ett globalt bolag inom Telenor-koncernen som levererar uppkopplingslösningar för företag världen över. De samarbetar med ledande internationella kunder inom bland annat fordons-, säkerhets- och industrisektorn och möjliggör uppkoppling av produkter och tjänster i stor skala. På Telenor IoT erbjuds du en internationell arbetsmiljö där samarbete, utveckling och innovation står i fokus.

För Telenor IoT:s räkning söker vi en CEO Assistant & Sales Coordinator i syfte att täcka en föräldraledighet. Vi söker dig som kan börja i februari 2026 där uppdraget sträcker sig cirka 1-1,5 år. Rollen innebär primärt att stötta Telenor IoT:s VD, ledningsgrupp samt säljorganisationen. Du är spindeln i nätet som säkerställer att det dagliga arbetet flyter smidigt, från administrativt stöd till VD till koordinering av säljprocesser och kontorshantering. Du kommer att utgå från kontoret i Solna men erbjuds även möjlighet till distansarbete.

Du erbjuds
• En dynamisk roll i ett snabbväxande internationellt företag
• En flexibel arbetsplats som tillämpar hybridmodell
• Ett trevligt kontor designat för ett gott internt samarbete
• En vänlig arbetsmiljö som värdesätter varje medarbetares potential
• Talangfulla och engagerade kollegor över hela världen

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-12-18

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta nära VD, ledningsgruppen samt försäljningsorganisationen och fungera som en nyckelperson för samordning och stöd inom flera områden. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Ge dagligt administrativt stöd till VD, inklusive kalenderhantering och koordinering av möten.
• Hantera VD:s utlägg och resebokningar.
• Agera lokal kontorsansvarig för Stockholmskontoret samt hantera post och kontorsmaterial.
• Koordinera och schemalägga möten för nordisk och global säljledning.
• Stötta med administration och signering av avtal.
• Stötta organisationen med säljevent och konferenser.

VI SÖKER DIG SOM
• Har tidigare erfarenhet som VD-assistent eller från liknande roll.
• Har tidigare erfarenhet av koordinering, projektledning och administration.
• Har flytande kunskaper i svenska och engelska, detta då engelska är koncernspråket som används dagligen.

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet från arbete i en global organisation.
• Erfarenhet inom tech- eller IT-branschen.

Dina personliga egenskaper
I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid kandidatens personliga egenskaper. Du behöver vara både proaktiv och lyhörd, med en stark förmåga att hantera flera prioriteringar samtidigt. Du är professionell, utåtriktad och service minded samt duktig på att samarbeta med andra, både internt och externt. Vidare tror vi att du har ett starkt självledarskap samt en mycket god förmåga att arbeta strukturerat och organiserat.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
About Telenor IoT

As a global leader, we manage more than 25 million connections worldwide, enabling companies like Volvo, Scania, Hitachi, Verisure Securitas Direct, and Husqvarna to stay ahead in a rapidly evolving world. We operate in a high-growth, fast-paced industry, where we are helping industry leaders to transform and connect their business. From smart vehicles and home security to industrial automation and energy management, we connect everything from trucks and alarms to excavators and electricity meters. Pioneering IoT innovation for over 20 years, we continue to expand globally, currently present in 13 countries and growing. Our team thrives in a truly international, dynamic, and collaborative environment, where creativity, expertise, and teamwork fuel success.

What sets us apart? Our people. Our highly skilled, customer-focused teams go the extra mile every day, earning us the highest customer satisfaction ratings in the industry standard we continuously strive to exceed.
As a specialized IoT company within the Telenor Group, we rank among the world's top IoT operators. Our headquarters and tech center in Sweden drive cutting-edge solutions, while our global presence spans the Nordics, UK, Germany, USA, South Africa, South Korea, Malaysia, China & Japan.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15116407".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9652416

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: