Canada Goose Europe söker PR-assistent
Propell AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Propell AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Upplands Väsby,
Uppsala eller i
hela Sverige Canada Goose är ett autentiskt kanadensiskt varumärke vars succé bygger på hårt arbete, beslutsamhet och kvalitet. Från att ha varit en liten lokal tillverkare i Toronto, säljs nu våra jackor över hela världen. Vår produktion ligger fortfarande kvar i Toronto där vi syr våra jackor på en egen fabrik. Idag drivs företaget av Dani Reiss som är ägare i tredje generationen. Canada Goose Europe har sitt huvudkontor i Stockholm.
I rollen som PR-assistent på Canada Goose Europe blir du en viktig resurs och högra hand till vår PR-ansvarige. Ni kommer jobba nära varandra och din roll blir att avlasta PR-ansvarig i diverse arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta nära våra tre kundservicemedarbetare och vara dem behjälplig vid behov. Du kommer att arbeta mot våra samtliga europeiska marknader. Arbetet innefattar bl a agent- och kundrelaterade förfrågningar rörande allt från bildförfrågningar till att skicka skyltmaterial via mail och telefon, ansvar för statistik och uppföljning av PR rapporteringen från våra PR byråer i Danmark, Sverige, Tyskland och Frankrike, att sköta förberedelser för alla europeiska mässor, packa material inför alla mässor och sköta leveranser till respektive land. En viktig del i ditt arbete är att vara reklamationsansvarig för Europa, vilket innebär att ta hand om och organisera alla förfrågningar och beslut gällande de reklamationer som kommer till oss från de europeiska länderna. Din roll innebär även att göra Canada Goose mer tillgänglig för våra nuvarande och potentiella kunder genom att aktivt svara på kundrelaterade frågor på vår infomail, Facebook och diverse bloggar. Du arbetar tillsammans med dina 11 kollegor i Canada Goose Europe's lokaler och showroom vid Finnboda varv i Stockholm.
Vi söker en person som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 2 år inom konfektionsbranschen. Du har som lägst gymnasieutbildning och är van att arbeta i MS Office, främst Excel och gärna även med Photoshop. Det är viktigt att du har en god känsla för språk och gillar att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Rollen kräver mycket god svenska och engelska och övriga språkkunskaper i tyska eller franska ses som meriterande.
För att passa in hos oss och i rollen som PR-assistent bör du vara en prestigelös och ödmjuk person som kan tänka dig att ibland vara flexibel med tider och kavla upp armarna och hugga i där det behövs. Rollen innebär mycket kontakter via telefon vilket gör att du ska känna dig bekväm med telefonen som arbetsverktyg och kunna ha ett problemlösningsorienterat och serviceminded sätt. Vi värdesätter högt att du är organiserad, strukturerad och klarar av att arbeta under tidspress. Vidare är det viktigt hos oss att kunna bidra med en positiv inställning och en glad attityd.
Vi erbjuder dig en dynamisk roll på ett företag i ett spännande, expansivt skede. Hos oss får du möjligheten att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter och marknadsledande produkter på ett företag som värdesätter att du finner en god balans i livet.
Tycker du att det här låter intressant? Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas bort innan sista ansökningsdag! Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Propell. Ansöker gör du via Propells hemsida,
www.propell.sePubliceringsdatum2011-05-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-29
Ansök via
www.propell.seAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJessica Fontin, Rekryteringskonsult, 0735-233018,
jessica.fontin@propell.seFöretagPROPELL AB
AdressPROPELL AB
DROTTNINGHOLMSVÄGEN 22
11242 STOCKHOLM
KontorsadressDROTTNINGHOLMSVÄGEN 22
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-236310
Jobbnummer 920985
Observera att sista ansökningsdag har passerat.