Byggteknik M.G AB söker en kollega till administration och faktu

Byggteknik M G AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Byggteknik M.G AB söker en kollega till administration och faktu" (publicerad 2019-02-07) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Byggteknik M G AB i Stockholm

Byggteknik M.G AB söker en kollega till administration och fakturering inom bygg.

Vi är nu inne i en expansiv period och behöver förstärkning på vår administration och ekonomiavdelning. Vi söker nu en noggrann och ambitiös fakturaadministratör med affärssinne som vill utvecklas. Gillar du att arbeta med siffror, vill ha noggrann koll på rapporter och är street-smart, då är detta jobbet för dig.

Publiceringsdatum
2018-03-06

Arbetsuppgifter
Som fakturaadministratör hos Byggteknik kommer du arbeta med att fakturera kunder för våra tjänster och material, samt budget-föra leverantörsfakturor, och följa upp våra byggprojekt mot budget. Du kommer arbeta direkt med VD och Ekonomiavdelning, och vi kommer utbilda och introducera dig i budgetering av våra byggprojekt. I denna centrala roll är du också till viss del vårt ansikte utåt mot kunder och leverantörer, så en säljande och trevlig attityd är viktigt.

Du kommer arbeta med:
• Kundfakturering, orderregistrering
• Granska leverantörsfakturor och noggrant lägga in dessa i budgetmallar för våra byggprojekt.
• Uppföljande statistik och sammanställa våra byggprojekt/ekonomi
• Efter utbildning, kunna besöka arbetsplatser sporadiskt för bättre kontroll
• Hantera Info-mailen, posthantering och tala med kunder och leverantörer i telefon
• Gemensamt ha kontorsansvar, säkerställa att lokaler är representativa
• B-körkort krävs

Vem är du?
För den här tjänsten så ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ett önskemål är om du tidigare har arbetat med fakturering, budget och administration. Vi använder FortNox e-ekonomi samt MS Office-paketet (i synnerhet Excel) som arbetsverktyg, så du behöver ha god vana kring administrativa program.

Byggteknik är ett företag där alla hjälps åt, förutom att du har en trevlig och positiv attityd, är det därför viktigt att du är självgående och trivs i rollen där du får ta eget ansvar och planera och strukturera ditt arbete. Du kommer att ansvara för budgetuppföljning av projekten samt den löpande faktureringen, så det krävs att du är ordningsam och kan hantera flera projekt samtidigt. Viktigt är att du har affärssinne och är noggrann på gränsen till pedant. Det är givetvis meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen, har du dessutom tidigare arbetat inom service och försäljning ser vi detta som positivt. Men det viktigaste är ett stort intresse för ekonomi/budget, och rätt inställning till arbetet och våra kunder.

Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad på Byggtekniks kontor i Älvsjö, kontoret ligger på ca. 5 minuters promenadavstånd från Älvsjö Station. Företaget är i en god utvecklingsfas och vi är ca. 90 personer som idag arbetar löpande i våra byggprojekt. Vi är 4 anställda på kontoret som vi delar med en branschkollega som har 6 personer i samma lokaler, så det finns alltid någon att luncha med.

Intresserad?
Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet till intervju sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten tveka inte att kontakta oss.

Byggteknik AB är ett byggbolag som är verksamt inom stor-Stockholm och Mälardalen. Vi arbetar främst med renoverings och ombyggnadsarbeten mot företagskunder, där vi i projektform hjälper kund med allt inom renovering. Exempelvis renovering av lägenheter inkl. kompletta stambyten, badrumsrenoveringar, fasadarbeten, fönsterbyten, ombyggnad och anpassning av kontor, försäkringsarbeten vid skador, samt renovering och ombyggnad av villor och lägenheter mot privatpersoner. Under åren -2016/2017 utförde vi renoveringsarbete i ca. 250 bostäder och badrum.

Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad på Byggtekniks kontor i Älvsjö, kontoret ligger på ca. 5 minuters promenadavstånd från Älvsjö Station. Företaget är i en god utvecklingsfas och vi är ca. 100 personer som idag arbetar löpande i våra byggprojekt. Vi är 4 anställda på kontoret som vi delar med en branschkollega som har 6 personer i samma lokaler, så det finns alltid någon att luncha med.

Varaktighet, arbetstid
Enligt avtal

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: Faktura-administratör

Kontakt
Max Gustafsson max@btab.se

Företag
Byggteknik M G AB

Adress
Byggteknik M G AB
Götalandsvägen 216
12544 Älvsjö

Kontorsadress
Götalandsvägen 216

Jobbnummer
4004978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Byggteknik M G AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Byggteknik M G AB: