Bygglovkoordinator, ref nr 1722

Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Håbo kommun är en attraktiv tillväxtkommun i Mälardalen där naturen alltid finns runt hörnet, samtidigt som de större städerna i vår närhet enkelt kan nås med bra kommunikationer.

Vi jobbar ständigt med att vara en attraktiv arbetsgivare och värdesätter våra medarbetares bidrag till verksamheternas utveckling.

Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Håbo kommun!

Håbo kommun befinner sig i en expansiv fas med stort intresse från både företag och enskilda att bygga nytt och etablera/bosätta sig i Håbo.

Bygg- och miljöförvaltningen med närmare 40 medarbetare har verksamhet inom planerings- och exploateringsfrågor, bygglov, miljö- och hälsoskydd, kart, mät och GIS samt bostadsanpassning. Vi söker nu en bygglovkoordinator till ett stimulerande uppdrag där du i samverkan med andra får en aktiv roll i samhällsutvecklingen i Håbo kommun. Tjänsten som bygglovkoordinator är placerad på bygglovavdelningen. Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt, och du förväntas vara en god ambassadör för Håbo kommun.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en organisation där vi värdesätter gott samarbete, förmågan att ta egna initiativ och goda resultat. Håbo kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, generös flextid och möjlighet att nyttja fina förmånserbjudanden mot brutto- eller nettolöneavdrag.

Publiceringsdatum
2017-06-16

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som bygglovkoordinator innebär att samordna det administrativa arbetet inom bygglovavdelningen. Koordinatorns roll är främst att bistå handläggarna och bygglovchefen med administrativt stöd, men i arbetet kan även handläggning av egna ärenden ingå. En enkel, effektiv och medborgarvänlig ärendehantering eftersträvas och förutsätter ett bra samarbete inom arbetsgruppen och med andra verksamheter.

Kvalitetsfrågor kommer att vara en del av arbetet såsom till exempel uppföljning av avdelningens nyckeltal, indikatorer, intern kontroll, statistik, rutiner, enkäter, synpunktshantering och liknande. Du bidrar till ständiga förbättringar inom avdelningens arbete.

Arbetet är mycket utåtriktat med fokus på rådgivning och juridik. Att informera och vägleda allmänhet, byggherrar inom arbetsområdet ingår liksom att samverka med andra kommunala tjänstemän, myndigheter och företag.

På avdelningen finns idag fyra bygglovhandläggare, två byggnadsinspektörer och en administratör. Avdelningen ska nu utökas med en bygglovkoordinator.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har några års erfarenhet av myndighetsutövning från ett liknande arbete och du bör ha en utbildning på lägst gymnasial nivå. Vi söker dig som har:


minst två års erfarenhet från myndighetsutövning inom bygglovsavdelningen verksamhetsområde


erfarenhet av och kunskap i plan- och bygglagen samt förvaltningsrätt


erfarenhet av ärendehanteringssystemet ByggR är meriterande

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du har en utåtriktad läggning och är serviceinriktad. Du har ett självständigt arbetssätt och klarar av att fatta egna beslut. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga, gillar att arbeta i ett högt tempo och kan vara flexibel när arbetet kräver det. Vi står inför en förändring av våra arbetssätt genom digitalisering, varför det också är viktigt att du är utvecklingsinriktad och nytänkande kring processer och arbetssätt. Tjänsten förutsätter att du är duktig på att formulera dig i text och tal. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Låter det intressant och du vill vara en av oss, så kan vi erbjuda ett stimulerande och skiftande arbete. Tar du dessutom med dig arbetsglädje och en portion humor, så passar du in i vårt gäng.

Tillträde

Tillträde sker efter överenskommelse.

Sysselsättningsgrad 100 %

Lön

Individuell lönesättning

Sista ansökningsdag

2017-08-15

Intervjuer kommer att ske löpande.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Håbo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Fredriksson, Bygglovchef yvonne.fredriksson@habo.se 0171 527 09

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74632 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
3561670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: