Bygglovadministratör, Ref.nr 937

Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Som arbetsgivare värdesätter Håbo kommun alla medarbetares bidrag till verksamhetens
utveckling och effektivitet. Vi är modiga nog att prova nytt, Håbo vågar.

Vi har över hundra olika yrken, alla med samma mål - att ta hand om vår kommun och dem som bor och verkar i den.

Håbo kommun befinner sig i en expansiv fas med stort intresse från både företag och enskilda att bygga nytt och etablera/bosätta sig i Håbo.

Bygg- och miljöförvaltningen med sina 19 medarbetare omfattas förutom av bygglovavdelningen även av verksamheterna miljö- och hälsoskydd, kart, mät och GIS samt bostadsanpassning. 

Bygglovavdelningen består av bygglovchef/kommunarkitekt, två bygglovhandläggare, två byggnadsinspektörer samt en bygglovssamordnare. Vi handlägger cirka 600 ärenden per år i form av bygglov, förhandsbesked, anmälnings-, tillsyns- och strandskyddsärenden. Vi behöver nu förstärka oss med en administratör till bygglovavdelningen.   

Kommunen är expansiv och vill ligga i framkant, vilket ger spännande förutsättningar för utveckling av verksamheten.

Publiceringsdatum
2015-06-23

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som bygglovadministratör omfattar daglig mottagning, registrering och scanning av inkommande ansökningar och övrig post. Du ska kunna göra en viss sakgranskning i ärenden och expediera beslut. I uppdraget ingår arkivering, framtagande av statistik och rapporter samt övrig administrativ hantering. Du ska även dela ansvaret som nämndsekreterare i bygg- och miljönämnden. Arbetet är omväxlande med många arbetsuppgifter där ordning och reda och känsla för kvalitet är viktigt.     

I arbetsuppgifterna ingår mycket kontakter med allmänhet, sökande, företagare, myndigheter och andra. Det kan vara via telefon, e-post, brev eller besök. I vår service ingår att aktivt ge information och svara på frågor, samarbeta med kommunens kontaktcenter, hjälpa till att ta fram handlingar från arkiv, kartor, detaljplaner och blanketter med mera.

Du ska delta i förvaltningens och avdelningens utvecklings- och förbättringsarbete, och vara intresserad av att utveckla arbetsrutiner, mallar och processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från högskola inom offentlig förvaltning, administrativ inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har några års erfarenhet från administrativt arbete och helst i en kommunal organisation. Erfarenhet från bygglovsadministration är meriterande.

God datorvana är ett krav, och att behärska MS Office-paketet tillsammans med god allmän IT-kompetens. Du ska vara intresserad av att lära dig nya datorprogram.   

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor del av vår kommunicering sker skriftligt och därför är kraven på god svenska högt ställda. Har du vana att läsa ritningar och kartor eller kunskaper inom plan- och bygglagens områden är det meriterande.

Vi söker dig som är noggrann och samtidigt flexibel, och kan ha många "bollar i luften". Du ska ha intresse och engagemang av att arbeta med administration, service och frågor kring bygglov. Arbetsområdet kring bygglovprocessen är mångsidigt och det är viktigt att du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt samt har förmåga att snabbt skapa överblick, se helheten, och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.  

Du ska ha god samarbetsförmåga, vara prestigelös, service- och lösningsinriktad samt ha intresse, vilja och förmåga att på ett smidigt sätt hjälpa andra. Du måste tycka om att möta människor och ha kunden i fokus. 

Du måste gilla ordning och reda, vara kvalitetsmedveten och arbeta strukturerat och effektivt. Du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med dina kollegor och bemöter andra med ett professionellt förhållningssätt. Du drivs av en vilja att ständigt se möjligheter till förbättringar och bidra till utveckling av rutiner och processer.

Tillträde
Tillträde sker efter överenskommelse.  
Sysselsättningsgrad
Tillsvidaretjänst med heltid. 

Ersättning
Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas. Kollektivavtal finns. 

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 20 augusti 2015. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Bergvall, Förvaltningschef 0171-52825 anna-karin.bergvall@habo.se
Klas Klasson, Bygglovchef 0171-52740 klas.klasson@habo.se

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74680 BÅLSTA

Kontorsadress
Centrumleden 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2355885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: