Bygglovadministratör
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret i Göteborg Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 350 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Publiceringsdatum2018-09-04ArbetsuppgifterByggavdelningens uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, tillsyn av ventilationsanläggningar och hissar, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Våra handläggare ger också allmänheten stöd och råd i bygglovprocessen och är delaktiga i planprocessen. Avdelningen bevakar att önskemål följer målen för den önskade bebyggelseutvecklingen i kommunen, kraven på den lokala miljön och en hållbar utveckling. Byggavdelningen är organiserad i fyra enheter och består av ca 90 bygglovarkitekter/-handläggare, inspektörer, administratörer, koordinatorer och övriga handläggare.
Bygglovhandläggning innebär många administrativa arbetsuppgifter genom hela bygglovsprocessen, från ansökan till slutbesked. Arbetsuppgifterna som bygglovadministratör utgörs bland annat av registrering och scanning av inkommande ansökningar, telefon- och mailkontakt med myndigheter, sökande och berörda sakägare samt expediering och utskick av beslutade ärenden. Du är även delaktig i överklaganden av bygglovsärenden.
I denna rekrytering söker vi två administratörer. Tjänsterna är tidsbegränsade till augusti 2019.
KvalifikationerVi söker två engagerade och servicemedvetna administratör som gillar att arbeta tillsammans med andra men som också tar eget ansvar och kan arbeta självständigt. Du har kunden i fokus och har lätt för att utrycka dig i tal och skrift. Du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och har förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi arbetar i flera olika it-system. Du behöver därför ha mycket god allmän it-kompetens . Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning, men det är inget krav. Vi vill att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Här vill vi ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete.
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kan urval göras löpande så vänta inte med din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-18
Ange följande referens när du ansöker: A810121
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Hagsgård 031-368 18 52
FöretagGöteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
AdressGöteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 4328521
Observera att sista ansökningsdag har passerat.