Byggledare med erfarenhet av 3D CAD/BIM, Umeå

Shaya Solutions AB / Byggjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Sollefteå, Härnösand eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Umeå
• Uppdragslängd: Ca. 24 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Du rapporterar till projektledaren, och följer upp entreprenörens utförande avseende tid, kostnad och innehåll samt mot gällande krav och regelverk. I rollen ingår att följa upp och säkerställa att gällande tekniska krav och regelverk uppfylls inkl. projekterad lösningsbyggbarhet samt att byggarbetsmiljö och säkerhetsskyddshantering efterföljs. I din roll ingår även att sammanställa arbetenas framdrift och för beställarens räkning hjälpa till att fatta beslut i produktionstekniska frågor.

Publiceringsdatum
2022-05-12

Dina arbetsuppgifter
• lämna synpunkter på entreprenörens ritningar och övriga handlingar, till Beställarens granskningsansvarige.
• kontrollera ritningar och andra handlingar samt jämföra/kontrollera på plats

• tillsammans med projektledare tillse och säkerställa att tilldelad entreprenad genomförs i överensstämmelse med kontrakt, ritningar och andra handlingar.
• följa upp tidplan, nedlagda kostnader och övriga beställningar samt bistå med att prognostisera entreprenadens slutkostnad.
• tillse att myndigheters och beställarens krav uppfylls.
• uppföljning avseende teknik, ekonomi, tid, kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet samt vidarerapportering.
• följa upp byggmetoden och detaljerade byggplaner
• medverka vid kontakt med myndigheter, projektörer och fastighetsägare.
• hantera avvikelser.
• rapportera entreprenadens ekonomi och status månadsvis.
• följa upp och dokumentera ändrings och tilläggsarbeten samt mängdavvikelser, enligt för projektet gällande rutiner.
• delta i utvärdering och val av alternativ till tekniska lösningar, genom att medverka i projekteringsarbetet och andra möten.
• föra dagbok över projektet.
• delta i bygg- och ekonomimöten.
• delta i projektets och entreprenadens kvalitet och miljöarbete.
• medverka till att skapa bra relation till markägare/sakägare.
• tillse att entreprenörens egenkontroll med avseende på kvalitet, miljö, säkerhet och arbetsmiljö genomförs enligt överenskomna planer.
• medverka vid upphandling.
• upprätthålla kontakt med basentreprenad och externa parter som berörs av projektet.
• samordna med andra teknikgrenar och angränsande entreprenader.
• bevaka att erforderliga myndighetstillstånd finns.
• medverka och ansvara för erforderliga syner och besiktningar.
• medverka vid sammanställning av slutdokumentation av projektet.
• kontrollera och följa upp att ställda krav uppfyllts.
• följa upp kontroller i utförandefasen.
• utföra uppdraget i samverkan och under ledning av beställarens projektledare.
• följa upp om normer, anläggningskrav och föreskrifter (generella och beställarens) m.m. följs av projektör och/eller utförare.
• bistå med teknisk rådgivning.
• utföra uppföljning och kontroller av entreprenörens underlag för ersättning kopplat till mängdförteckning.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Har universitets-/högskoleexamen 180 hp (120 hp) inom väg & vatten, eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av geodetisk mätning i stora infrastrukturprojekt ( > 100 miljoner SEK), minst 5 år varav minst 2 år i ledande befattningar
• Dokumenterad erfarenhet av komplexa tunnelarbeten
• Dokumenterad erfarenhet av 3D CAD/BIM
• Dokumenterad kunskap om AMA Anläggning 17, RA Anläggning 17 och MER Anläggning 17 samt entreprenadsjuridik (AB04 och ABK07)
• Dokumenterad kunskap av SBG GEO
• Giltigt körkort B.
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 24 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6637646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: