Bygg och miljökontoret söker en juridiskt kunnig nämndsekreterar

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Kontoret lyder under byggnads- och miljöskyddsnämnden och består av 6 verksamheter; bygglov, bostadsanpassning, lantmäteri, livsmedel, miljö- och hälsoskydd samt en servicefunktion för dessa verksamheter som kallas administration. Inom den sistnämnda ska nämndsekreteraren ha sin placering.  

Publiceringsdatum
2011-09-22

Dina arbetsuppgifter
I arbetet ingår att vara nämndens sekreterare och bistå med juridisk kompetens i de frågor som uppkommer i samband med prövning och beslut i bygg- och miljöfrågor. Dessutom ingår att handlägga och bistå i juridiskt komplicerade ärenden/frågor som rör nämndens verksamhetsområden, främst inom bygg och miljöområdet. Det kan exempelvis avse frågor om tvister mellan fastighetsägare/grannar, anmälan om eventuellt olovliga åtgärder, avgöranden och annat som hamnar inom nämndens ansvarsområde.
Utbildning, erfarenhet och kompetens hos dig som söker
Vi söker dig som har juridisk utbildning, gärna inom bygg- och miljöområdet eller motsvarande kompetens. Erfarenhet inom bygg- och miljöområdet och dess lagstiftning är särskilt meriterande.
Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna, och kan producera egna dokument av hög kvalitet. Du är en kunskapsresurs för andra och analyserar och löser komplicerade problem. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent där vi uppskattar att sekreterarskapet upptar 50 procent av arbetstiden och övriga frågor resterande 50 procent.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Maria Lindholm, administrativ chef, 011-15 13 40 eller Annika Toll, bygglovchef, 011-15 13 47.
Din ansökan vill vi ha senast 16 oktober 2011.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning , Heltid , Dag

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping

Jobbnummer
1036739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: