Business Development Manager (BDM) till Optinet Software
Optinet Data AB / Säljarjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optinet Data AB i Härjedalen,
Karlstad,
Partille eller i
hela Sverige Vill du jobba med att hitta affärsmöjligheter i ett växande techbolag och samtidigt leva fjällivet? Vill du vara med och bygga upp ett nytt varumärke i en redan befintligt organisation? Brinner du för att hitta nya affärsmöjligheter, skapa goda relationer och vinna kunders förtroende? Då är rollen som Business Development Manager på Optinet Software rätt för dig!
Din utmaning:
Vi expanderar på vårt fjällkontor i Funäsdalen och letar nu efter en ny talang som vill skapa nya affärsmöjligheter med vårt varumärke Optinet Software, som utvecklar verksamhetssystem i framkant. Produkterna kommer variera då vi skapar skräddarsydda system- och applikationslösningar till kunder i både privat och offentlig sektor. Vi har dessutom två färdiga systemlösningar för digital signering samt ett verksamhetssystem för byggbranschen. Allt utvecklas i Low-code och kan på så sätt göra att alla typer av företag kan bygga systemlösningar anpassade just efter deras behov.
Din utmaning kommer bestå i att hitta och bearbeta nya kunder för våra system- och applikationslösningar. Dessa kunder kan finnas i hela Sverige och kontakten med dem sker oftast i första skedet på distans, men kan också i vissa fall behöva ske på plats. Då varumärket bara funnits sedan mars 2020 så är allting väldigt nytt och jobbet med att hitta rätt former pågår fortfarande. Där kommer du ha möjligheten och förväntningen att vara en stor del i utvecklingen av varumärket. Då Optinet i stort är i en väldigt expansiv fas så kommer det dels finnas goda möjligheter att utvecklas i organisation, men också en stor förväntan att du är med och möjliggör vår tillväxtresa. I det dagliga kommer du arbeta både enskilt, men också tillsammans med andra i vår säljorganisation samt med vår marknadsavdelning.
Exempel på uppgifter:
• Nykundsbearbetning.
• Kundvård av förvärvade kunder.
• Delta i utvecklingen av säljarbete och varumärke.
Egenskaper du behöver för att lyckas i rollen:
Vår känsla och erfarenhet säger att nyckeln för att lyckas som Business Development Manager består i ett antal delar.
• Du fullkomligt älskar att bygga relationer med kunder där det personliga mötet och nyfikenheten för kunden är det centrala.
• Ingen utmaning är för tuff eller för svår.
• Även när det är kämpigt så tar vi stöd av varandra och fortsätter framåt.
• Det enda sättet att komma framåt är ihärdigt och tålmodigt arbete.
• Vi utvecklas tillsammans, därför lär vi av varandra, båda gällande motgång och medgång.
För att lyckas i rollen behöver du vara ansvars- och initiativtagande och sätta kunden i första rummet. Vi får ofta höra att en av våra största styrkor är vår nyfikenhet för kunden.
Arbetsplatsen i fjällen:
Vi flyttade i mars 2021 in i nya lokaler i Funäsdalen där en stor del av vår expansion ska ske. Vi bygger nu upp en arbetsplats att trivas på. Vi skapar ett kontor med känslan av att vara i en fjällstuga. Att ha sin placering i Funäsdalen vill vi ska vara mer av en livsstil än bara ett arbete. Vi bygger upp våra egna gymlokaler, skapar umgängesytor och ser till att göra roliga saker tillsammans. Det kan vara att vi på fredagar tar friskvårdstimmen i backen och äter lunch på toppstugan eller att på sommartid ta en kort vandrings- eller springtur på fjället med efterföljande lunch där vi njuter av utsikten. Eftersom arbetsplatsen är väldigt ny kommer vi tillsammans skapa en miljö där vi både kan ha ett totalt kund- och resultatfokus och samtidigt trivas väldigt bra. I dagsläget kommer ca. 4 kollegor finnas på kontoret.
De formella delarna:
Tjänstens omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Lön: Individuell fast lön samt en provisionsdel.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Placering: Funäsdalen
Publiceringsdatum2021-04-09Kvalifikationer• Erfarenhet av säljande roll i B2B.
• B-körkort och egen bil.
• Flytande svenska i tal och skrift.
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet från techbolag.
• Erfarenhet av social selling.
Förmåner under provanställning:
• Friskvård samt friskvårdstimme.
Förmåner efter avklarad provanställning:
• Rikskort med lunchförmån.
• Privat sjukvårdsförsäkring.
• Mobiltelefon.
• Tjänstepension efter 3 år.
• Möjlighet till tjänstebil.
Tjänsten tillsätts löpande, så vänta inte med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOptinet Data AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Optinet Data AB (org.nr 556498-6650),
http://optinet.se Arbetsplats Optinet
Jobbnummer 5681169
Observera att sista ansökningsdag har passerat.