Business Controller till klädjätte i centrala Stockholm!

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en analytisk och självgående medarbetare som är redo att ta sig an rollen som Business Controller på deras IT-avdelning. Företaget befinner sig i en expanderande fas och är beläget i centrala Stockholm. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta den 22 maj och pågå fram till 31 mars 2018 med möjlighet till rekrytering för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Som Business Controller är du med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv ekonomisk hantering. Ditt uppdrag kommer vara att stödja verksamheterna i sitt ekonomiska arbete samt utveckla och följa upp ekonomiprocessen på förvaltningen.

I din roll som Business Controller kommer du framförallt sköta ekonomisk planering, uppföljning och budgetering av IT-kostnader och resurser. Dessa arbetsuppgifter kommer att utföras i ett nära samarbete med kollegor.

Eftersom arbetet kräver mycket kontakt med människor förväntas du föregå med gott exempel och i enighet med företagets värderingar. Med en kostnadsmedvetenhet, kommer du att bidra till divisionens förmåga att fungera på ett så effektivt sätt som möjligt.

Din profil
För att vara aktuell för uppdraget vill vi att du har:

• Ekonomisk examen på högskolenivå, gärna med inriktning mot redovisning/finansiering.
• Minst två års erfarenhet av arbete som Controller.
• Erfarenhet av arbete med IT samt ett genuint intresse för att lära dig mer om IT-området
• Erfarenhet av att använda verktyg för ekonomisk butgetering samt uppföljning (inkl. MS Excel pivot tables)

Som person är du en noggrann och analytisk problemlösare. Du har ett öga för detaljer men kan likväl inta ett helikopterperspektiv. Vidare är det av vikt att du är en teamspelare med stark förmåga att kommunicera och bygga relationer (både på svenska och engelska). För att trivas i denna roll bör du tycka om att arbeta i en föränderlig miljö. Du har även ett proaktivt arbetssätt samt drivs av att kostandseffektivisera för att skapa mervärde för organisationen.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka redan idag så denna tjänst ska tillträdas inom kort.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-04-12

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 4541
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Branting caroline.branting@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7

Jobbnummer
3436136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: