Business Application Manager Inköp
Volvo Personvagnar AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Volvo Personvagnar AB i Göteborg,
Borås,
Falköping,
Götene,
Skövde eller i
hela Sverige Volvo Personvagnar Inköp är ytterst ansvarig för valet av leverantör till Volvo Personvagnar AB.
Inköp ansvarar för anskaffningen av all produktion och icke produktions material samt service till Volvo Personvagnar AB.
Anskaffningen av material och service -med rätt kvalitet, i rätt mängd och i rätt tid- är en nödvändighet för företaget så att vi kan möta våra kunders förväntningar.
Vill du vara en del av en spännande och utmanande arbetsplats med tvärfunktionella kontakter och med stort ansvarsområde?
Inköpsavdelningen är ansvarig för inköp av material och tjänster till rätt kostnad, kvalitet, kvantitet och till rätt tidpunkt. Inköpsavdelningen är också ansvarig för alla leverantörsval.
Vill du vara med och utveckla IT-verktyg och processer inom inköp? Strategy & Process Leadership (S&PL) är avdelningen som initierar och leder det strategiska arbetet, processutvecklingen, IT-utvecklingen och verksamhetsutveckling för Volvo Personvagnars inköpsavdelning.
Huvudområden
Business Application Manager (BAM) leder utveckling och löpande aktiviteter för flera av de viktigaste IT-systemen för köp av bilkomponenter på uppdrag av inköpsorganisationen.
I denna roll har man kunder inom inköp så väl som inom andra enheter på Volvo Personvagnar.
De viktigaste arbetsuppgifterna är:
Ansvara för verksamhets- och användarkrav i applikationsutveckling och underhåll inklusive framtagning av nya kravspecifikationer för verksamheten.
Analys av felkällor och rätta till problem.
Identifiera förbättringar och driva utvecklingsbehov relaterat till
applikationen och den process som den stödjer.
Framtagning av business case tillsammans med kunder.
Driva projekt inom ansvarsområdet.
Säkerställa att utbildning sker utifrån kundbehov samt säkerställa att uppdaterad användardokumentation finns.
Godkänna behörigheter till applikationen.
Säkerställa att applikationen uppfyller gällande IT-policykrav.
För detta vänder vi oss till dig som är/har:
Erfarenhet från systemutveckling och systemförvaltning gärna från inköpssystem i tillverkande industri.
Systemvetarexamen eller liknande.
Kunskap om systemarkitektur och integrationer.
Erfarenhet av projektledning.
Kännedom om budget och finansiell kontroll för system.
Erfarenhet av ändringshantering.
Erfarenhet av kravhantering.
Talar och skriver flytande engelska.
Du bör dessutom:
Ha en positiv attityd, vara rådig och resultatinriktad.
Ha helhetssyn.
Ha förmåga att lösa problem på ett strukturerat sätt.
Ha förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter.
Vara duktig på att skapa nätverk.
Anställningen är ett vikariat tom 2011-02-25.
För ytterligare information kontakta:
Madelene Lindberg, Manager Strategy&Process Ledership, Purchasing , ,+46 31 325 60 60
Publiceringsdatum2009-12-07Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duFör att söka denna och andra tjänster på Volvo Personvagnar går du in på följande internetsida:
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagVOLVO PERSONVAGNAR AB
AdressVOLVO PERSONVAGNAR AB
40531 GÖTEBORG
KontorsadressVolvo Torslanda
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-590000
Jobbnummer 549098
Observera att sista ansökningsdag har passerat.