Bouppteckningshandläggare, Kalmar
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kalmar
2016-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bouppteckningshandläggare, Kalmar" (publicerad 2018-02-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar,
Oskarshamn,
Karlskrona,
Växjö,
Vetlanda eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden, vilket i sin tur innebär att du kommer att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår även att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare.
På bouppteckningssektionen arbetar ca 25 medarbetare och på kontoret i övrigt ca 100 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap.
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är noggrann och ansvarstagande
• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• har servicekänsla och inger förtroende
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär. Det är även meriterande om du har läst familjerätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad på heltid fr o m 2016-06-07 t o m 2016-08-12.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-02ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Hullman, Sektionschef 010-574 67 64
Kjerstin Löfquist, facklig kontaktperson ST 010-575 67 85
Monika Albinsson Viderberg, facklig kontaktperson Saco-S 010-575 68 02
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
39187 KALMAR
39187 Kalmar
KontorsadressSödra Långgatan 24, Kalmar
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2648550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.