Botkyrka kommun söker två ekonomiassistenter
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Botkyrka,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Offentlig sektor
Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Om kommunledningsförvaltningen
Kommunledningsförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i deras arbete. Planerings- och uppföljningsavdelningen inom kommunledningsförvaltningen är Botkyrka kommuns övergripande ekonomi- och kvalitetsfunktion med ett strategiskt ansvar att leda och samordna kommunens styrning, planering och ekonomi till stöd för chefer och förtroendevalda.
Redovisningsenheten ansvarar för den kommunövergripande redovisningen genom kvalitetssäkring, analyser och strategisk utveckling. Enheten har ett stort ansvar vid upprättandet av kommunens och koncernens årsredovisning och delårsrapporter.
Utöver kärnuppgifterna med kassa, leverantörs- och kundreskontra arbetar redovisningsenheten med systemförvaltning av ekonomisystem, internkontroll och övergripande projekt.
Till kommunledningsförvaltningens redovisningsenhet söker vi nu två ekonomiassistenter till leverantörsreskontra.
Publiceringsdatum2018-09-18Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent på leverantörsreskontra ansvarar du tillsammans med två kompetenta kollegor för all hantering av leverantörsfakturor. Processen sker digitalt, från ankomstregistrering, attestgång och kontering, till leverantörsbetalningen. Hälften av alla fakturor kommer som in scannade fakturor och hälften som SVE-fakturor.
Övriga arbetsuppgifter kommer b.la innefatta:
• Vara behjälplig i månadsbokslut
• Upplägg av nya leverantörer
• Manuell hantering av utlandsbetalningar.
• Manuell hantering av Utanordningar (kostnadsersättningar, utlägg, reseräkningar m.m.).
• Följa upp betalningspåminnelser och inkassokrav.
• Ärendehantering funktionsmejl leverantörsfakturor
• Telefonsupport.
• Löpande kontakt med verksamheten i frågor rörande leverantörsfakturor, samt kontakter med kommunens leverantörer.
Du kommer även få möjlighet att vara delaktig i kommunens utveckling av leverantörsreskontran.
Funktionen leverantörsreskontran kommer troligtvis framöver att ligga under Upphandlingsenheten, då nytt inköps- och fakturahanteringssystem under 2019 kommer att implementeras i Botkyrka kommun.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har en motsvarad praktisk erfarenhet. Du har flerårig vana av liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra samt erfarenhet av ekonomisystem. Vi ser det som meriterande om du arbetat i ekonomisystemet Visma, och då gärna även i Proceedo (Visma Commerce). Likaså är det meriterande ifall du har varit delaktig vid implementering av ett nytt fakturahanteringssystem (Proceedo eller liknande).
Vi ser gärna att du arbetat i större verksamheter eller organisationer och då arbetat i digitalt integrerade processer med hantering av leverantörsfakturor. Du är även duktig på avstämningar och van med uppföljnings- och utredningsarbete, samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Som person är du trygg i dig själv och har integritet. Du är också strukturerad, noggrann och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du är van att planera ditt arbete i förväg, men kan också vara flexibel och anpassa dig till nya situationer. Du trivs med att arbeta i team och lyssnar, kommunicerar samt löser problem på ett konstruktivt sätt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag
I denna rekrytering samarbetar Botkyrka kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 2018-10-10 Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail:
maria.vonsterneck@jurek.seFackliga kontaktpersoner 08-530 61 000.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Von Sterneck 0737-07 71 70
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4354424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.