Borgenärshandläggare, Umeå
Skatteverket / Juristjobb / Umeå
2017-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Borgenärshandläggare, Umeå" (publicerad 2018-03-26) ⬅️
Visa alla juristjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Kramfors eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare
innebär löpande ärendehantering, administrativa uppgifter och handläggning inom skattebetalnings- och borgenärsområdet. Ärendena gäller främst skuldsanering och konkurs och du anmäler och bevakar statens fordringar i dessa ärenden. Arbetet innebär bl.a. skriftväxling och kontakter med myndigheter, konkursförvaltare, företag och medborgare.
På skatteenhet Umeå Örnsköldsvik är vi c:a 160 medarbetare och borgenärssektionen består idag av 18 medarbetare. Enheten har en koncentrationsprofil och handlägger bl.a. ärenden med inriktning mot ekonomisk brottslighet och borgenärsområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en treårig teoretisk gymnasieutbildning
• har minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet som inneburit bemötande via telefon samt administration
• har vilja och förmåga att möta människor och att ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta effektivt mot uppställda mål
• är noggrann och strukturerad
• är ansvarstagande
• har god samarbetsförmåga
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har B-körkort.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av liknande arbete inom Skatteverket eller från annan myndighet inom den senaste femårsperioden.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-06-09Ersättningx
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Sörlin, sektionschef 010-578 41 51
Anders Hendel, HR-konsult 010-574 86 79
Christofer Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-578 41 62
Jan-Peter Rauma, facklig kontaktperson ST 010-572 42 20
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Skatteverket
17194 Solna
90184 Umeå
KontorsadressSkatteverket
17194 Solna
Jobbnummer 3546325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.